Samenwerking noodzakelijk voor retailers

Samenwerking tussen kleinere multibrand fashionretailers en merken is noodzakelijk in de veranderende retailmarkt. Dit blijkt uit onderzoek van PostNL e-Commerce. De concurrentiestrijd met de grote (online) spelers wordt alleen maar heviger en de kleinere fashionretailers moeten moeite doen om hun hoofd boven water te houden. Het veranderende consumentengedrag waarbij oriëntatie en aankoop al lang niet meer alleen offline plaatsvinden vraagt om een nieuw businessmodel. Lees verder »

vtwonen stapt in de retail

Toonaangevend wooninspiratiemagazine vtwonen heeft afgelopen weekend haar eerste eigen woonwinkel in Groningen geopend. De gehele VT Wonen wooncollectie zal hier te koop zijn. De winkel van 200 m² is volledig gestyled en ingericht door de stylisten van vtwonen. Lees verder »

Waardevolle merken

De top 10 met meest waardevolle merken van 2012 is bekend. Ieder jaar doet Interbrand onderzoek naar de merkwaarde van internationale merken. Net als vorig jaar gaat Coca Cola aan top met een merkwaarde van 77,8 miljoen dollar (!). Maar dit jaar staat Apple op de tweede plaats en maakt hiermee een enorme sprong voorwaarts. Apple zag zijn merkwaarde in één jaar namelijk verdubbelen tot 76,6 miljard dollar. Lees verder »

Coca-Cola Happiness Table

Een leuke guerrilla-actie en viral van Coca-Cola. De Happiness Table. Een geïmproviseerd diner midden op een plein in Napels, met heerlijk eten van chefkok Simone Rugiati en natuurlijk voldoende Coca-Cola. Voorbijgangers werden gevraagd aan de tafel plaats te nemen omdat ‘samen eten een belangrijke bron van Happiness is’. Dat doen we tegenwoordig ook te weinig volgens Coca-Cola, dat samen eten. Het levert in ieder geval een leuke online video (of eigenlijk commercial) op. En, daar blijft het niet bij. Er is ook nog een facebookapp, waarbij je vrienden en familie kunt uitnodigen om samen te eten. Lees verder »

Geloofwaardige merken

Onlangs is er onderzoek gedaan naar de meest geloofwaardige merken in Nederland. Hierbij kwamen o.a. Albert Heijn, Douwe Egberts en Bolletje als winnaars uit de bus. Maar wat maakt een merk geloofwaardig? Lees verder »

Merkvaste Nederlanders

 

Reader’s Digest doet jaarlijks onderzoek naar de meest betrouwbare merken. Uit het onderzoek van dit jaar komt naar voren dat Nederlanders duidelijk trouw blijven aan hun favoriete merken. De merken met de meest trouwe fans zijn: NIVEA, Kruidvat en Rabobank. Lees verder »

Webshop in de vorm van een magazine

Sharpmen komt met het eerste online shoppingmagazine voor mannen. De Amerikaanse site positioneert zich als het eerste online shoppingkanaal dat exclusief bedoeld is voor mannen. Om hun mannelijke doelgroep aan te spreken is YouTube een belangrijk middel. “Mannen brengen online meer tijd door en zijn gek op filmpjes kijken op YouTube”, licht ceo Yazid Aksas toe. Lees verder »

Schaduw QR-code tijdens daluren

Retailers zijn niet anders gewend: de verschillende pieken en dalen in de drukte die je hebt gedurende de dag. Maar daar zou je natuurlijk graag wat aan doen. De Koreaanse winkel Emart kwam met een ludieke oplossing. De winkel constateerde dat de verkopen dagelijks tijdens lunchtijd enorm afnamen. Om het aantal verkopen te laten stijgen ontwikkelde Emart een 3D QR-code, die alleen zichtbaar is tussen 12 en 1 uur ’s middags in verband met de stand van de zon. Consumenten kunnen vervolgens de QR-code scannen  en worden beloond met een korting. Die korting is natuurlijk wel alleen tussen 12 en 1 uur geldig… Lees verder »

Webwinkelen vanuit de HEMA


HEMA maakt het mogelijk om vanuit haar fysieke winkel aankopen op internet te doen. In vijf winkels, in eerste instantie een experiment, zijn er verkoopzuilen geplaatst. Klanten kunnen er vervolgens het hele assortiment bestellen en laten thuisbezorgen, of de volgende dag ophalen in de winkel. Lees verder »

Pop-up store Marlies Dekkers in Harrods

Het succesvolle lingeriemerk Marlies Dekkers heeft een pop-up store geopend in het luxe warenhuis Harrods. De ruimte is door Marlies Dekkers zelf ontworpen. De pop-upstore zal een maand te zien zijn in Harrods, waarna vervolgens zal worden bepaald welke plek het lingeriemerk in het populaire warenhuis krijgt. Lees verder »

Bekijk onze brochure

Versterk je retailmerk



Volg Crossmarks op de voet

Socialize met Crossmarks