Eén van de uitdagingen van Jan Linders is om met een bescheiden budget op te vallen tussen het reclamegeweld van de grote landelijke supers. Daarom is gekozen voor een lokaal mediabeleid, om de waste zo veel mogelijk te beperken. Het belangrijkste lokale medium van Jan Linders is de folder. Maar liefst 70% van de Jan Linders klanten bekijkt altijd of bijna altijd de weekfolder. Dit is extreem veel. De folder onderscheidt zich van andere actiefolders, door naast op de zuidelijke markt gerichte aanbiedingen veel aandacht te besteden aan vers, een aantrekkelijke productpresentatie, het bieden van
extra productinformatie en inspiratie en nieuws uit het zuiden. De goede waardering voor de folder blijkt uit het feit dat Jan Linders de Beste Folder Award 2014 heeft gewonnen.
Nederland is op vakantie… maar voor de thuisblijvers is het natuurlijk ook zomer! Crossmarks ontwikkelt in opdracht van Jan Linders een nieuw zomerthema dat aansluit op de positionering en communiceert dat Jan Linders ook in de zomermaanden van de dagelijkse boodschappen een feestje maakt. Het campagnethema luidt: ‘Het zomert in het zuiden’ en wordt uitgedragen in de weekfolder, online in- en outstore. Het thema krijgt invulling door middel van speciale aanbiedingen, lekkere en handige zomerrecepten, een zomerse sfeer in de supermarkt en leuke tips voor zomeruitjes.
Na de sfeervolle Fonkelende Feestdagen wil Jan Linders haar klanten niet in een kille alledaagse supermarkt ontvangen. Crossmarks ontwikkelde een sympathieke en actiematige campagne voor het begin van het nieuwe jaar ‘2012. Maak er iets moois van’. Onderdeel van de campagne zijn o.a. folders, commercials, radiocommercials, advertenties en instore materiaal.
Tijdens de Streekweken brengt Jan linders het voordeel van het zuiden bij de mensen thuis. Met extra voordeel op streekproducten, het verhaal achter de streekproducten, recepten en activiteiten in de buurt.
In de periode na de zomervakantie barst traditioneel het actiegeweld los in de Nederlandse supermarkten. Jan Linders kiest er dit jaar voor om niet alleen met goede acties voor de dag te komen, maar ook om op te vallen met een sympathieke campagne. Crossmarks ontwikkelde een campagneconcept om vakantiegangers welkom thuis te heten in ‘Het Land van Jan Linders’. Waar thuiskomen nog nooit zo voordelig en lekker was. Heerlijk weer dat lekkere vloerbrood en de echte Limburgse vlaaien na 3 weken stokbrood. Onderdeel van de campagne zijn folders, billboard, advertenties, instore materiaal, vakantiefoto-acties en radiocommercials.