Crossmarks sluit exclusieve partnerdeal met retail analytics specialist Monolith

17.06. 2016 | 2419 x bekeken

Crossmarks en retail analytics specialist Monolith hebben op 16 juni een partnerdeal gesloten. We gaan samenwerken op het gebied van retail analytics en shop optimalisation voor fysieke winkels. Datagedreven optimalisatie van de winkelvloer is in het buitenland al sterk in opkomst, Crossmarks en Monolith bundelen de krachten om dit in Nederland een serieuze impuls te geven.

Datagedreven winkeloptimalisatie
Crossmarks en Monolith geloven dat fysieke winkels dezelfde analyse- en testmogelijkheden moeten hebben als webshops om competitief te blijven in een snel veranderende markt. Monolith maakt gedetailleerde datacollectie in de winkel mogelijk en presenteert deze in een ‘ActionBoard’. Crossmarks vertaalt deze gegevens naar inzichten en retailadvies waarmee retailers in korte tijd de winkelprestatie sterk kunnen verbeteren. Deze geavanceerde vorm van retail analytics maakt het mogelijk om datagedreven beslissingen te nemen over aanpassingen in onder meer winkeldesign en winkellayout, routing, instorecommunicatie, assortiment, product placing en personeelsbezetting.

Business intelligence op de winkelvloer
Albert Top (Crossmarks): “Dit is de volgende stap in het optimaliseren van die fysieke retailomgeving. Veel retailers maken op de winkelvloer nog steeds 80-90% van hun omzet. Wat online heel gewoon is – beslissingen nemen op basis van business intelligence – kunnen we nu ook in de fysieke retail toepassen. Het gaat er niet om wat mooi en leuk is, maar wat aantoonbaar werkt. Monolith is een bewezen oplossing met een geweldig track record. Grote internationale merken werken er al mee en zien hun rendement sterk stijgen door zoveel mogelijk aspecten in hun winkels meetbaar te maken.”

Shopability for Profitability
Martin Birac (Monolith): “We have finally found experienced retail optimisation experts in Crossmarks with whom we share the same vision of responsive retail. Our ActionBoard will fit greatly into their original capabilities allowing both parties to create an unique proposition which will allow our customers to achieve true Shopability for Profitability.”

Al het nieuws
Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
Lees verder