Blogartikel

02.02.2017 | 3157 x bekeken

10 retailtrends

1
1. Go big or go niche
Ultimate convenience van retailmarktplaatsen die alles aanbieden versus de ultimate experience van specialisten die de beleving volledig bouwen rondom een bepaald product, doelgroep of segment.

2
2. Frictionless retail
Alles moet zo snel en zo gemakkelijk mogelijk, in een winkelproces waarin alle hobbels zijn weggenomen.

3
3. The long term economy
We zijn aan het dematerialiseren en willen minder verspilling. De materialen die we nog wél bezitten moeten langer meegaan.

4
4. Automated shopping assistant
Een betere klantervaring door groeiende automatisering van sales- en servicewerkzaamheden.

5
5. Better business
We denken lokaler dan ooit en kiezen graag voor bedrijven die goed bezig zijn.

6
6. Mixed reality
De creatie van unieke ervaringen door de echte en virtuele wereld samen te laten komen.

7
7. Booming grey market
De toename van koopkrachtige en kwaliteitsbewuste ouderen die behoefte hebben aan passende producten en diensten.

8
8. Inner circles
We willen meer tijd doorbrengen met diegenen die het meest voor ons betekenen.

9
9. Make it for me
Groeiende behoefte aan producten die op maat worden geproduceerd naar onze voorkeuren, direct on the spot voor een interactieve winkelbeleving.

10
10. Next level hospitality
Kennis, empathie en service van personeel maken steeds meer het verschil in de retail.

Benieuwd naar de verdieping op deze retailtrends en wilt u weten wat ze voor uw retailformule of merk betekenen? Kijk dan ook eens naar onze Retail Trends Sessies.

Meest gelezen

De toekomst van de supermarkt is niet meer wat ie geweest is

Lees verder

Woonretailers spelen onvoldoende in op de veranderende klant

Lees verder

RetailTrends sprak zeven succesvolle retailers. Wat is hun geheim?

Lees verder