Better business
Bijdragen aan een betere wereld

We zijn ons steeds bewuster van het feit dat onze leefwijze niet altijd even goed is voor het milieu. Als gevolg worden we in toenemende mate gevoelig voor duurzaamheid en kopen we eerder producten van merken die hierbij passen. We kiezen voor bedrijven die goed bezig zijn, want daarmee kenmerken we ook onze eigen lifestyle én dragen we bij aan een betere wereld. Met de groeiende wereldbevolking en reële kans op (grondstof)schaarste zal deze trend zich alleen maar verder ontwikkelen.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Trots op onze leefstijl

Na een lange periode van welzijn en materieel aanzien bevinden we ons nu in een tegenbeweging. Meer en meer consumenten gaan verspilling uit de weg en kiezen voor een nieuwe manier van consumptie. Minder bezit, maar beter bezit: kwaliteit boven kwantiteit. En we laten graag zien dat we bijdragen aan een betere wereld door duurzame, verantwoorde keuzes te maken. Winst en efficiency vermijden we, liever kiezen we voor gelijkenis, wederkerigheid en liefde voor het product. We leven bewust en zijn hier trots op.

Lokaal in opkomst

We verwachten transparantie van bedrijven en willen producten die zijn vervaardigd uit een eerlijk productieproces. Hierdoor zijn we meer dan ooit lokaal georiënteerd. Zo zitten we dichter op het productieproces, wat onze groeiende vraag naar transparantie beantwoordt. Deze regionalisering hangt samen met duurzaamheid en ambachtelijkheid.

IKEA – ambitie: energieneutraal in 2020

IKEA heeft als doelstelling om in 2020 alleen nog gebruik te maken van zonne- en windenergie. Ook helpen ze de consument om in huis duurzamer te leven met slimme ‘lifehacks’ zoals waterbesparende kranen en led-verlichting.

TOMS – one for one

Iedere aankoop bij TOMS resulteert in een investering in een betere wereld. Het begon met schoenen (voor ieder verkocht paar gaf TOMS een paar schoenen aan een kind in nood), maar is inmiddels uitgegroeid tot een beweging die zich bezighoudt met heel het menselijk welzijn. Zo helpen ze mensen in nood door o.a. te investeren in beter gezichtsvermogen, schoon water en veilige geboortes.

Vertrouwen in het merk

Men is op zoek naar controle en vertrouwen. Vertrouwen in het merk waar we bewust voor kiezen. We willen weten waar de producten vandaan komen en wat het merk doet om bij te dragen aan een betere wereld. Zo zetten we bijvoorbeeld onze vraagtekens bij de bio-industrie. We kijken kritischer naar de herkomst van ons vlees en zijn bereid om meer te betalen voor een biologische keuze. Je ziet dit bijvoorbeeld terug in het “blije kip keurmerk” en websites als koopeenkoe.nl. Voor retailers ligt de uitdaging in duurzaamheid en transparantie combineren met een efficiënt productieproces.

Bekijk hier een overzicht van de 10 retailtrends van 2017.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u duurzamer kunt worden?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder