Wat zijn de belangrijkste trends in retail voor u?

09.05.2016 | 2397 x bekeken

Retailtrends ontpoppen zich in de breedste zin van het woord. Van een evolving experience, waarmee je memorabele ervaringen creëert die het doorvertellen waard zijn, tot aan womanizing retail, waarbij het steeds meer gaat om emotie en zachte waarden. Ook zien we nieuwe vormen van pricing en verdienmodellen ontstaan, waaronder dynamic pricing, abonnementsvormen en value based pricing. In iedere sector zijn er relevante trends en ontwikkelingen te noemen en is er inspiratie te vinden. De ene trend is duidelijk zichtbaar, terwijl een andere trend zich langzaam ontvouwt. Het scala lijkt oneindig.

We zien dat succesvolle retailers relevante trends snel vertalen naar de retailpraktijk. Het continu van nu blijven, noemen wij Responsive Retailing. Door responsive te worden, zijn retailers sneller en beter in staat om blijvend het verschil te maken voor hun klanten.

We weten inmiddels dat inspelen op de laatste trend niet per definitie het verschil maakt dat nodig is. Niet alle trends vragen om een reactie van uw formule en niet alle trends hebben direct de aandacht nodig. Wilt u erachter komen welke trends wél consequenties hebben voor uw retailpraktijk? Wij helpen u de zin van de onzin te scheiden door middel van een Retail Trends Sessie. Lees hier hoe we dit met u aanpakken.

Meest gelezen

De toekomst van de supermarkt is niet meer wat ie geweest is

Lees verder

Woonretailers spelen onvoldoende in op de veranderende klant

Lees verder

RetailTrends sprak zeven succesvolle retailers. Wat is hun geheim?

Lees verder