Een retailvisie komt tot leven op de winkelvloer!

Retailvisie
Huishoudelijke artikelen
220 vestigingen in Nederland
Klant sinds 2019

​Wibra sloeg de handen ineen met Crossmarks en samen is een krachtige retailvisie ontwikkeld. Om deze visie tot leven te laten komen, is deze zorgvuldig doorvertaald naar een passende visuele identiteit en instore communicatie. Door scherpte en focus aan te brengen, transformeerde Wibra zich tot een effectieve en duidelijke formule met meer expansie, omzet, relevantie voor een groeiende groep klanten én medewerkers die weer trots zijn op Wibra.​

Video Poster

De retailvisie van Wibra

Wibra is er voor ‘de manager van het gezin’, die er met minder altijd meer van weet te maken. Vol positiviteit en creativiteit zorgen ze dat het huishouden draait, dat de kinderen met leuke kleren en gevulde broodtrommels naar school gaan, feestjes gevierd worden en het huis lekker schoon en fris is. Voor deze groep mensen is Wibra er. Met betaalbare producten, die het leven leuk en makkelijk maken. Met de pay-off ‘Dat doe je goed’ brengt Wibra een ode aan de manager van het gezin.

De nieuwe visuele identiteit

De nieuwe visuele identiteit van Wibra sluit perfect aan bij de doelgroep. Het logo is vernieuwd en oogt weer eigentijds, terwijl het nog steeds herkenbaar blijft. In combinatie met een nieuwe beeld- en illustratiestijl ontstaat er een duidelijk en herkenbaar Wibra-handschrift.​

Heldere, activerende instore communicatie

De ontwikkelde instore communicatie leidt de bezoeker op een duidelijke en effectieve manier door de winkel. Dankzij de heldere aanduidingen van het assortiment kunnen klanten eenvoudig navigeren door de zes productwerelden van het winkelconcept. Inspirerende tips en voorbeelden brengen ideeën tot leven en nodigen uit tot aankoop. Daarnaast versterken activerende communicatie en duidelijke prijssignalering de koopbereidheid.​

Met de nieuwe visuele identiteit en de bijbehorende instore communicatie komt de nieuwe retailvisie van Wibra volledig tot zijn recht. Het resultaat? Een consistente en aantrekkelijke winkelervaring die naadloos aansluit op de merkbeleving.

Wil je meer lezen over de nieuwe retailvisie van Wibra en hoe die tot stand is gekomen?

Download dan de gratis whitepaper voor een exclusieve inkijk in onze samenwerking. ​

Benieuwd naar een succesvolle transformatie van jouw retailformule?

Albert Top

Challenger

Bel naar 073 69 00 555

Connected to Next Revolution Group label