De retailvisie vertalen naar alle formuleonderdelen

Formuleontwikkeling

Jouw retailformule bestaat uit verschillende onderdelen die samen de ervaring van de klant bepalen. Assortiment, prijs, personeel, online en fysieke retailomgeving, services en diensten, vestigingsplaats en marketingcommunicatie. Hoe zorg je ervoor dat al deze onderdelen naadloos op elkaar aansluiten en passen bij de behoeften van jouw klant? Jouw retailvisie is het vertrekpunt; al jouw afzonderlijke formuleonderdelen moeten daaraan bijdragen. Wij laten jouw retailvisie tot leven komen in een intensief formuleontwikkelingstraject.

Voorwaarde voor deze dienst is dat er een duidelijk beschreven retailvisie is. Ontbreekt deze nog, dan starten we met een strategisch retailvisietraject.

Wil je jouw retailvisie strategisch vertalen naar alle onderdelen van jouw retailformule?

Laat je e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij snel contact met je op.

Meer Info

Meer Info

Strategische sessies

In meerdere strategische sessies geven we samen op grondige wijze hernieuwde invulling aan alle formuleonderdelen. Zo beantwoorden we vragen over de toekomstige rol van het personeel, het aanbod van services en diensten, en de samenstelling van het assortiment. Per werksessie gaan we de diepte in op één of meerdere formuleonderdelen. Met elkaar maken we strategische keuzes waar je de komende jaren op kunt voortbouwen. Alleen door de nieuwe retailvisie consequent te vertalen naar alle klantcontactmomenten, kan je het gewenste beeld en een voorkeurspositie bij de doelgroep creëren.

De sessies worden verzorgd door een vast team van retailstrategen, aangevuld met specialisten per formuleonderdeel. In deze sessies geven we invulling aan:

 

Vierdaagse formuleontwikkeling

We bieden de mogelijkheid om jouw retailvisie in slechts vier dagen strategisch te vertalen naar alle onderdelen van jouw retailformule. In vier strategische sessies, verspreid over vier weken, behandelen we alle onderdelen van jouw formule; van marketing tot vestigingsplaats en van winkelomgeving tot personeel. Is meer verdieping nodig, dan kunnen we in overleg het aantal sessies altijd uitbreiden.

Wat levert het op?

Na afloop van de formuleontwikkeling zijn voor alle belangrijke formuleonderdelen de strategische uitgangspunten bepaald, passend bij de retailvisie. Ook de benodigde vervolgstappen zijn geformuleerd. Dit vormt het fundament voor jouw retailformule en geeft richting aan alle betrokken afdelingen en managers.

Wil je jouw retailvisie strategisch vertalen naar alle onderdelen van jouw retailformule?

Laat je e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Instore Communicatie Toolbox

Onze Instore Communicatie toolbox helpt je bij het bieden van de beste ervaring voor klanten in jouw fysieke winkel.

Lees verder

Formule Boost

Direct resultaat met toepasbare ideeën voor winkelformule-innovatie met onze analyse en interactieve sessie.

Lees verder

Trendrabbit

Trendrabbit biedt de tools om je klanten beter te begrijpen, te anticiperen op trends, en je team te versterken om snel in te kunnen spelen op de meest relevante trends!

Lees verder

Retaildesign

Creëer een retailomgeving die aansluit bij de kracht van jouw merk en de behoeften van de consument.

Lees verder

Assortiment- en prijsstrategie

In twee sessies jouw assortiment- en prijsstrategie herijken en verder ontwikkelen.

Lees verder

360 graden merkbeleving

In een intensieve workshop jouw merkpositionering vertalen naar een 360 graden merkbeleving.

Lees verder

Merkstrategie

Jouw retailformule onderscheidend positioneren én voorkeur creëren bij jouw doelgroep.

Lees verder

Strategisch retailvisietraject

Een gefundeerde visie en strategie waarmee uw retailformule klaar is voor de toekomst.

Lees verder

The Retail Future Lab

Continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, dé basis voor retailinnovatie.

Lees verder