Assortiment en prijs matchen met de voorkeuren van uw klant

Assortiment- en prijsstrategie

Prijs en assortiment zijn twee pijlers van een sterke retailformule. Hoe zorgt u ervoor dat beide blijven aansluiten bij de koers die u heeft uitgestippeld? Een gedegen assortiment- en prijsstrategie geeft houvast op korte en langere termijn.

Op zoek naar strategische kaders voor uw assortiment en prijsstelling?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij snel contact met u op.

Meer Info

Meer Info

Intake

We beginnen met een uitvoerige intake, waarbij we verschillende sleutelfiguren binnen uw organisatie spreken en ons verdiepen in de huidige assortiment- en prijsstrategie. Tijdens de gesprekken gaan we ook dieper in op uw doelgroepen en de toekomstambities van uw formule.

Twee strategische sessies

Gedurende twee sessies geven we samen vorm aan een nieuwe assortiment- en prijsstrategie. Afhankelijk van uw branche beantwoorden we verschillende strategische vraagstukken. We bepalen bijvoorbeeld wat de breedte en de diepte van het assortiment wordt. In het geval van een multi-brandstore denken we na over de merkopbouw. Maar ook wat het kernassortiment wordt, het randassortiment en eventueel het aanvullend assortiment. Daarnaast bepalen we samen de gewenste prijsstelling en de prijsrange per categorie. Ook is het mogelijk de assortimentsstijl te bepalen op basis van stijlgroepen.

Wat levert het u op?

Strategische uitgangspunten die richtinggevend zijn voor uw formule. Zo krijgt u houvast en consistentie in de dagelijkse invulling van uw assortiment- en prijsstrategie.

Op zoek naar strategische kaders voor uw assortiment en prijsstelling?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Retaildesign

Creëer een retailomgeving die aansluit bij de kracht van uw merk en de behoeften van de consument.

Lees verder

360 graden merkbeleving

In een intensieve workshop uw merkpositionering vertalen naar een 360 graden merkbeleving.

Lees verder

Formuleontwikkeling

Intensief ontwikkelingstraject om van uw retailformule een succesformule te maken.

Lees verder

Merkstrategie

Uw retailformule onderscheidend positioneren én voorkeur creëren bij uw doelgroep.

Lees verder

Strategisch retailvisietraject

Een gefundeerde visie en strategie waarmee uw retailformule klaar is voor de toekomst.

Lees verder

The Retail Future Lab

Continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, dé basis voor retailinnovatie.

Lees verder

Winkelanalyse

In hoeverre sluit uw winkel aan op de veranderende consumentenbehoeften?


Lees verder

Contextanalyse & toekomstbeeld

Volledig op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen voor uw retailformule.

Lees verder

Organisatieanalyse

Een compleet beeld van de interne organisatie achter uw retailformule.

Lees verder