De retailvisie vertalen naar alle formuleonderdelen

Formuleontwikkeling

Uw retailformule bestaat uit verschillende onderdelen die samen de ervaring van de klant bepalen. Assortiment, prijs, personeel, online en fysieke retailomgeving, services en diensten, vestigingsplaats en marketingcommunicatie. Hoe zorgt u ervoor dat al deze onderdelen naadloos op elkaar aansluiten en passen bij de behoeften van uw klant? Uw retailvisie is het vertrekpunt; al uw afzonderlijke formuleonderdelen moeten daaraan bijdragen. Wij laten uw retailvisie tot leven komen in een intensief formuleontwikkelingstraject.

Voorwaarde voor deze dienst is dat er een duidelijk beschreven retailvisie is. Ontbreekt deze nog, dan starten we met een strategisch retailvisietraject.

Wilt u uw retailvisie strategisch vertalen naar alle onderdelen van uw retailformule?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij snel contact met u op.

Meer Info

Meer Info

Strategische sessies

In meerdere strategische sessies geven we samen op grondige wijze hernieuwde invulling aan alle formuleonderdelen. Zo beantwoorden we vragen over de toekomstige rol van het personeel, het aanbod van services en diensten, en de samenstelling van het assortiment. Per werksessie gaan we de diepte in op één of meerdere formuleonderdelen. Met elkaar maken we strategische keuzes waar u de komende jaren op kunt voortbouwen. Alleen door de nieuwe retailvisie consequent te vertalen naar alle klantcontactmomenten, kan u het gewenste beeld en een voorkeurspositie bij de doelgroep creëren.

De sessies worden verzorgd door een vast team van retailstrategen, aangevuld met specialisten per formuleonderdeel. In deze sessies geven we invulling aan:

 

 

Vierdaagse formuleontwikkeling

We bieden de mogelijkheid om uw retailvisie in slechts vier dagen strategisch te vertalen naar alle onderdelen van uw retailformule. In vier strategische sessies, verspreid over vier weken, behandelen we alle onderdelen van uw formule; van marketing tot vestigingsplaats en van winkelomgeving tot personeel. Is meer verdieping nodig, dan kunnen we in overleg het aantal sessies altijd uitbreiden.

Wat levert het u op?

Na afloop van de formuleontwikkeling zijn voor alle belangrijke formuleonderdelen de strategische uitgangspunten bepaald, passend bij de retailvisie. Ook de benodigde vervolgstappen zijn geformuleerd. Dit vormt het fundament voor uw retailformule en geeft richting aan alle betrokken afdelingen en managers.

Wilt u uw retailvisie strategisch vertalen naar alle onderdelen van uw retailformule?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Retaildesign

Creëer een retailomgeving die aansluit bij de kracht van uw merk en de behoeften van de consument.

Lees verder

Assortiment- en prijsstrategie

In twee sessies uw assortiment- en prijsstrategie herijken en verder ontwikkelen.

Lees verder

360 graden merkbeleving

In een intensieve workshop uw merkpositionering vertalen naar een 360 graden merkbeleving.

Lees verder

Merkstrategie

Uw retailformule onderscheidend positioneren én voorkeur creëren bij uw doelgroep.

Lees verder

Strategisch retailvisietraject

Een gefundeerde visie en strategie waarmee uw retailformule klaar is voor de toekomst.

Lees verder

The Retail Future Lab

Continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, dé basis voor retailinnovatie.

Lees verder

Winkelanalyse

In hoeverre sluit uw winkel aan op de veranderende consumentenbehoeften?


Lees verder

Contextanalyse & toekomstbeeld

Volledig op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen voor uw retailformule.

Lees verder

Organisatieanalyse

Een compleet beeld van de interne organisatie achter uw retailformule.

Lees verder