In-store analytics; hoe werkt het?
Met behulp van geavanceerde sensorcamera’s meet en analyseert Monolith de bewegingen van jouw winkelbezoekers. Na het installeren van de camera’s krijg je real-time inzicht in de prestatie van jouw winkel.
De datacollectie wordt tot in detail gepresenteerd op een Actionboard: een dashboard vergelijkbaar met online meettools zoals Google Analytics dat effectief winkelmanagement mogelijk maakt.
Onze retailspecialisten vertalen die inzichten naar adviezen en acties die direct resultaat opleveren; meer rendement per m2 winkeloppervlak.
Met de in-store analytics van Monolith krijg je realtime inzicht in:
- Aantal bezoeken op een dag: op welke momenten is het het drukst?
- Demografie van jouw bezoekers
- Dwelltime: hoe lang lopen bezoekers rond in de winkel?
- Looproutes
- Werkvloer productiviteit: is de ratio verkoper/bezoeker optimaal?
- Stopping factors: welke producten op welke plek in de winkel hebben een stopping factor en welke niet?
- Worden aanbiedingen wel of niet gevonden of gezien?
Responsive analytics cyclus; hoe werken wij?
Onze retailspecialisten werken volgens de responsive analytics cyclus. De inzichten uit het Monolith Actionboard worden continu geanalyseerd, waarna er een hypothese wordt gesteld. Bijvoorbeeld: de conversie zal stijgen wanneer we artikel X naar plek Y verplaatsen. Vervolgens wordt er een experiment uitgezet die duidelijk maakt in welke mate de aanpassing de conversie verhoogt. N.a.v. het resultaat van het experiment worden verdere actiepunten benoemd en in gang gezet. En kunnen we verder met de volgende hypothese. Zo verbeteren we continu het rendement van jouw winkel.
Onze responsive analytics werkwijze