Verhoog het winkelrendement
met behulp van in-store analytics

Google Analytics voor de winkelomgeving

Met behulp van de in-store analytics oplossing van Monolith en direct toepasbare adviezen van onze retailspecialisten verhogen we in zeer korte tijd het rendement van jouw winkel.

Samen met onze partner Monolith maken wij datagedreven optimalisatie van de winkelvloer mogelijk met direct meetbaar resultaat. Wij brengen dezelfde analyse- en testmogelijkheden die webshops in de online wereld gebruiken nu naar de offline wereld. Dankzij deze in-store analytics oplossing kunnen retailers competitief blijven in een altijd veranderende markt.

Is jouw winkel er klaar voor om de klantervaring te bieden die jouw bezoekers verdienen?

Verhoog direct het rendement van de winkelvloer! Lees verder hoe het werkt.

Meer weten of een demo ontvangen?
  • › Wat is er nodig om direct te starten?
  • › Hoeveel additionele omzet levert het op?
  • › Wat zijn de best practices?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij snel contact met u op.

Meer Info Of Demo

Meer Info Of Demo

In-store analytics; hoe werkt het?

Met behulp van geavanceerde sensorcamera’s meet en analyseert Monolith de bewegingen van jouw winkelbezoekers. Na het installeren van de camera’s krijg je real-time inzicht in de prestatie van jouw winkel.

laptop_monolith2  laptop_monolith3

De datacollectie wordt tot in detail gepresenteerd op een Actionboard: een dashboard vergelijkbaar met online meettools zoals Google Analytics dat effectief winkelmanagement mogelijk maakt.

Onze retailspecialisten vertalen die inzichten naar adviezen en acties die direct resultaat opleveren; meer rendement per m2 winkeloppervlak.

Met de in-store analytics van Monolith krijg je realtime inzicht in:

  1. Aantal bezoeken op een dag: op welke momenten is het het drukst?
  2. Demografie van jouw bezoekers
  3. Dwelltime: hoe lang lopen bezoekers rond in de winkel?
  4. Looproutes
  5. Werkvloer productiviteit: is de ratio verkoper/bezoeker optimaal?
  6. Stopping factors: welke producten op welke plek in de winkel hebben een stopping factor en welke niet?
  7. Worden aanbiedingen wel of niet gevonden of gezien?

 

Responsive analytics cyclus; hoe werken wij?

Onze retailspecialisten werken volgens de responsive analytics cyclus. De inzichten uit het Monolith Actionboard worden continu geanalyseerd, waarna er een hypothese wordt gesteld. Bijvoorbeeld: de conversie zal stijgen wanneer we artikel X naar plek Y verplaatsen. Vervolgens wordt er een experiment uitgezet die duidelijk maakt in welke mate de aanpassing de conversie verhoogt. N.a.v. het resultaat van het experiment worden verdere actiepunten benoemd en in gang gezet. En kunnen we verder met de volgende hypothese. Zo verbeteren we continu het rendement van jouw winkel.

Onze responsive analytics werkwijze

responsive_analytics_cyclus

Continu sturen op maximaal rendement

Wij geloven in “Meten is weten”. Daarom adviseren wij om beslissingen zoveel mogelijk op basis van data te nemen. Door te experimenteren en continu bij te blijven sturen kunnen wij altijd maximaal rendement voor jouw winkel garanderen. Wij brengen onze responsive analytics cyclus graag in de praktijk om jouw winkel of formule naar een hoger niveau te tillen.

Wil je het rendement van jouw winkel direct verhogen?

Crossmarks in-store analytics en consultancy
Laat je e-mailadres of telefoonnummer achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Instore Communicatie Toolbox

Onze Instore Communicatie toolbox helpt je bij het bieden van de beste ervaring voor klanten in jouw fysieke winkel.

Lees verder

Formule Boost

Direct resultaat met toepasbare ideeën voor winkelformule-innovatie met onze analyse en interactieve sessie.

Lees verder

Trendrabbit

Trendrabbit biedt de tools om je klanten beter te begrijpen, te anticiperen op trends, en je team te versterken om snel in te kunnen spelen op de meest relevante trends!

Lees verder

Retaildesign

Creëer een retailomgeving die aansluit bij de kracht van jouw merk en de behoeften van de consument.

Lees verder

Assortiment- en prijsstrategie

In twee sessies jouw assortiment- en prijsstrategie herijken en verder ontwikkelen.

Lees verder

360 graden merkbeleving

In een intensieve workshop jouw merkpositionering vertalen naar een 360 graden merkbeleving.

Lees verder

Formuleontwikkeling

Intensief ontwikkelingstraject om van jouw retailformule een succesformule te maken.

Lees verder

Merkstrategie

Jouw retailformule onderscheidend positioneren én voorkeur creëren bij jouw doelgroep.

Lees verder

Strategisch retailvisietraject

Een gefundeerde visie en strategie waarmee uw retailformule klaar is voor de toekomst.

Lees verder