Is uw formule in staat zich continu aan te passen aan de wensen van de klant?

Responsive organisatiescan

Responsive retailing staat of valt bij de organisatie achter een formule. Zo dienen processen in de organisatie innovatie te ondersteunen in plaats van in de weg te staan en hebben medewerkers een inspirerende missie nodig om tot vernieuwende ideeën te komen.

In hoeverre voldoet uw retailformule aan de kritische succesfactoren om een responsive retailer te worden?

Meer weten?
  • › Twee dagdelen
  • › Tot 8 deelnemers per groep

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij snel contact met u op.

Meer Info

Meer Info

De Responsive organisatiescan maakt snel inzichtelijk in hoeverre uw organisatie in staat is om een responsive retailer te worden en wat daarbij de grootste uitdagingen én de quick wins zijn.

Uit onderzoek blijkt dat responsive organisaties bovengemiddeld goed scoren op de volgende kritische succesfactoren:

  1. Inspirerende strategie
  2. Gezamenlijk ondernemerschap
  3. Dienend leiderschap
  4. Mensen en winnaarsmentaliteit
  5. Vloeiende processen
  6. Intensieve klantbeleving
  7. Voortdurende innovatie

In samenwerking met Hotel Management School Maastricht hebben we de Responsive organisatiescan ontwikkeld om uw organisatie op deze succesfactoren te meten. Onder leiding van een moderator en een retailstrateeg gaan circa acht sleutelpersonen van uw organisatie met elkaar de diepte in. Op wetenschappelijk gestructureerde wijze leidt dit tot inzichten waar u in de praktijk van uw onderneming direct mee verder kunt.

Resultaat

Met de Responsive organisatiescan krijgt u inzicht in:

  1. Hoe responsive uw organisatie op dit moment is.
  2. Welke aspecten van responsiveness nu het meeste prioriteit verdienen.
  3. Welke stappen nodig zijn om responsiveness binnen uw organisatie verder te ontwikkelen en te borgen.

Wilt u de responsiviteit van uw organisatie testen?

Twee dagdelen  |  Tot 8 deelnemers per groep
Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Retaildesign

Creëer een retailomgeving die aansluit bij de kracht van uw merk en de behoeften van de consument.

Lees verder

Assortiment- en prijsstrategie

In twee sessies uw assortiment- en prijsstrategie herijken en verder ontwikkelen.

Lees verder

360 graden merkbeleving

In een intensieve workshop uw merkpositionering vertalen naar een 360 graden merkbeleving.

Lees verder

Formuleontwikkeling

Intensief ontwikkelingstraject om van uw retailformule een succesformule te maken.

Lees verder

Merkstrategie

Uw retailformule onderscheidend positioneren én voorkeur creëren bij uw doelgroep.

Lees verder

Strategisch retailvisietraject

Een gefundeerde visie en strategie waarmee uw retailformule klaar is voor de toekomst.

Lees verder

The Retail Future Lab

Continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, dé basis voor retailinnovatie.

Lees verder

Winkelanalyse

In hoeverre sluit uw winkel aan op de veranderende consumentenbehoeften?


Lees verder

Contextanalyse & toekomstbeeld

Volledig op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen voor uw retailformule.

Lees verder