Zeven stormsessies in zeven weken
Zeven intensieve sessies om uw organisatie versneld aan te passen aan het retailen van vandaag. De Retailstorm is een compacte cyclus van zeven stormsessies in zeven weken. Een uitgebalanceerd programma van praktijkbezoeken, interactieve cases en inspirerende sprekers, op maat afgestemd op uw onderneming. Hier een kort overzicht van de onderwerpen die aan bod komen.

Benchmarktour
Als eerste nemen we u en uw team mee op benchmarktour om een aantal retailsuccessen van nu actief te verkennen. On the spot. Na de benchmarktour heeft u gezamenlijk inzicht in de meest actuele retailontwikkelingen, hernieuwde energie, inspiratie en ideeën.

Marktoriëntatie
In dit tweede deel maken we een reis door het huidige retaillandschap en zoomen we in op uw markt en uitdagingen. De relevante ontwikkelingen op het gebied van technologie, maatschappij en consument komen uitgebreid aan bod. Hierbij leggen we continu de verbinding met uw branche. Na deze module heeft u en uw team een goede oriëntatie op de context en de diverse ontwikkelingen en krachtenvelden in uw markt.

Visie, identiteit & positionering
Binnen dit gedeelte vinden we de belangrijkste kracht van uw organisatie en brengen die in lijn met uw markt, vandaag en morgen. We brengen ook de concurrentie in kaart en kiezen met u een sterke positie. Aan het eind van deze module heeft u dieper inzicht in uw eigen identiteit, een goed beeld van positioneringskeuzes en beargumenteert u uw ideale positionering in de markt. Daarnaast deelt u met elkaar een duidelijke visie op de toekomst.

Formule & focus
Nu vertalen we de merk- en marktpositionering naar alle denkbare touchpoints. We zoomen in op alle formuleonderdelen en de samenhang daartussen: uw online omgeving, fysieke retailomgeving, assortiment, service en diensten, maar ook uw personeel, retailtechnologie en marketingcommunicatie. Na deze stormsessies weet u waar de belangrijkste focus moet liggen en heeft u een gezamenlijk beeld en begrip van hoe u consistente ervaringen voor uw klanten realiseert.

Integratie & organisatie
In de laatste stormsessie integreren we de inzichten en keuzes uit de voorgaande bijeenkomsten. Samen bepalen we welke acties nodig zijn en wanneer. U heeft geen tijd voor langdurige veranderprocessen, juist door de onderverdeling in kortlopende, overzichtelijke deelprojecten kunt u direct aan de slag. Na deze slotsessie beschikt u over een concrete roadmap waarmee inzichtelijk is welke zaken uw onmiddellijke aandacht vragen en hoe u al op korte termijn resultaten boekt.