Flexibiliteit en aanpassingsvermogen zijn nodig om continu van nu te zijn.

Retailstorm

Iedereen lijkt doordrongen van het feit dat de retailsector momenteel sneller verandert dan dat formules worden gebouwd. Retailers hebben vooral behoefte aan concrete oplossingen om zich snel aan te passen aan alle veranderingen in de markt. Wilt u uw reactiesnelheid vergroten en een blijvend vermogen ontwikkelen om continu van nu te zijn? Dat is wat wij Responsive Retailing noemen. De weg ernaartoe begint met de Retailstorm.

Meer weten of boeken?
  • › 7 strategische sessies
  • › 7 weken
  • › Tot 8 deelnemers

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij snel contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Zeven stormsessies in zeven weken

Zeven intensieve sessies om uw organisatie versneld aan te passen aan het retailen van vandaag. De Retailstorm is een compacte cyclus van zeven stormsessies in zeven weken. Een uitgebalanceerd programma van praktijkbezoeken, interactieve cases en inspirerende sprekers, op maat afgestemd op uw onderneming. Hier een kort overzicht van de onderwerpen die aan bod komen.

Benchmarktour

Als eerste nemen we u en uw team mee op benchmarktour om een aantal retailsuccessen van nu actief te verkennen. On the spot. Na de benchmarktour heeft u gezamenlijk inzicht in de meest actuele retailontwikkelingen, hernieuwde energie, inspiratie en ideeën.

Lees hier meer over de benchmarktour

Marktoriëntatie

In dit tweede deel maken we een reis door het huidige retaillandschap en zoomen we in op uw markt en uitdagingen. De relevante ontwikkelingen op het gebied van technologie, maatschappij en consument komen uitgebreid aan bod. Hierbij leggen we continu de verbinding met uw branche. Na deze module heeft u en uw team een goede oriëntatie op de context en de diverse ontwikkelingen en krachtenvelden in uw markt.

Visie, identiteit & positionering

Binnen dit gedeelte vinden we de belangrijkste kracht van uw organisatie en brengen die in lijn met uw markt, vandaag en morgen. We brengen ook de concurrentie in kaart en kiezen met u een sterke positie. Aan het eind van deze module heeft u dieper inzicht in uw eigen identiteit, een goed beeld van positioneringskeuzes en beargumenteert u uw ideale positionering in de markt. Daarnaast deelt u met elkaar een duidelijke visie op de toekomst.

Formule & focus

Nu vertalen we de merk- en marktpositionering naar alle denkbare touchpoints. We zoomen in op alle formuleonderdelen en de samenhang daartussen: uw online omgeving, fysieke retailomgeving, assortiment, service en diensten, maar ook uw personeel, retailtechnologie en marketingcommunicatie. Na deze stormsessies weet u waar de belangrijkste focus moet liggen en heeft u een gezamenlijk beeld en begrip van hoe u consistente ervaringen voor uw klanten realiseert.

Integratie & organisatie

In de laatste stormsessie integreren we de inzichten en keuzes uit de voorgaande bijeenkomsten. Samen bepalen we welke acties nodig zijn en wanneer. U heeft geen tijd voor langdurige veranderprocessen, juist door de onderverdeling in kortlopende, overzichtelijke deelprojecten kunt u direct aan de slag. Na deze slotsessie beschikt u over een concrete roadmap waarmee inzichtelijk is welke zaken uw onmiddellijke aandacht vragen en hoe u al op korte termijn resultaten boekt.

Na de retailstorm begint het pas

De Retailstorm sluiten we af met de oplevering van een visiedocument (roadmap) met daarin een integratie van inzichten, visie, formule en acties. Dit is niet bedoeld als eindrapportage, maar juist als een krachtig startdocument.

Bezielde begeleiding door retailspecialisten

De RETAILSTORM wordt begeleid door onze retailstrategen. Verder worden diverse specialisten geprogrammeerd uit de wetenschap én de retailpraktijk.

Wilt u uw reactiesnelheid vergroten en een blijvend vermogen ontwikkelen om continu van nu te zijn?

7 sessies | 7 weken | Tot 8 deelnemers
Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Retaildesign

Creëer een retailomgeving die aansluit bij de kracht van uw merk en de behoeften van de consument.

Lees verder

Assortiment- en prijsstrategie

In twee sessies uw assortiment- en prijsstrategie herijken en verder ontwikkelen.

Lees verder

360 graden merkbeleving

In een intensieve workshop uw merkpositionering vertalen naar een 360 graden merkbeleving.

Lees verder

Formuleontwikkeling

Intensief ontwikkelingstraject om van uw retailformule een succesformule te maken.

Lees verder

Merkstrategie

Uw retailformule onderscheidend positioneren én voorkeur creëren bij uw doelgroep.

Lees verder

Strategisch retailvisietraject

Een gefundeerde visie en strategie waarmee uw retailformule klaar is voor de toekomst.

Lees verder

The Retail Future Lab

Continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, dé basis voor retailinnovatie.

Lees verder

Winkelanalyse

In hoeverre sluit uw winkel aan op de veranderende consumentenbehoeften?


Lees verder

Contextanalyse & toekomstbeeld

Volledig op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen voor uw retailformule.

Lees verder