Zeven stormsessies in zeven weken
Zeven intensieve sessies om jouw organisatie versneld aan te passen aan het retailen van vandaag. De Retailstorm is een compacte cyclus van zeven stormsessies in zeven weken. Een uitgebalanceerd programma van praktijkbezoeken, interactieve cases en inspirerende sprekers, op maat afgestemd op jouw onderneming. Hier een kort overzicht van de onderwerpen die aan bod komen.
Benchmarktour
Als eerste nemen we jou en jouw team mee op benchmarktour om een aantal retailsuccessen van nu actief te verkennen. On the spot. Na de benchmarktour heb je gezamenlijk inzicht in de meest actuele retailontwikkelingen, hernieuwde energie, inspiratie en ideeën.
Marktoriëntatie
In dit tweede deel maken we een reis door het huidige retaillandschap en zoomen we in op jouw markt en uitdagingen. De relevante ontwikkelingen op het gebied van technologie, maatschappij en consument komen uitgebreid aan bod. Hierbij leggen we continu de verbinding met jouw branche. Na deze module hebben jij en jouw team een goede oriëntatie op de context en de diverse ontwikkelingen en krachtenvelden in jouw markt.
Visie, identiteit & positionering
Binnen dit gedeelte vinden we de belangrijkste kracht van jouw organisatie en brengen die in lijn met jouw markt, vandaag en morgen. We brengen ook de concurrentie in kaart en kiezen met jou een sterke positie. Aan het eind van deze module heb je dieper inzicht in jouw eigen identiteit, een goed beeld van positioneringskeuzes en beargumenteert je jouw ideale positionering in de markt. Daarnaast deel je met elkaar een duidelijke visie op de toekomst.
Formule & focus
Nu vertalen we de merk- en marktpositionering naar alle denkbare touchpoints. We zoomen in op alle formuleonderdelen en de samenhang daartussen: jouw online omgeving, fysieke retailomgeving, assortiment, service en diensten, maar ook jouw personeel, retailtechnologie en marketingcommunicatie. Na deze stormsessies weet je waar de belangrijkste focus moet liggen en heb je een gezamenlijk beeld en begrip van hoe je consistente ervaringen voor jouw klanten realiseert.
Integratie & organisatie
In de laatste stormsessie integreren we de inzichten en keuzes uit de voorgaande bijeenkomsten. Samen bepalen we welke acties nodig zijn en wanneer. Je hebt geen tijd voor langdurige veranderprocessen, juist door de onderverdeling in kortlopende, overzichtelijke deelprojecten kan je direct aan de slag. Na deze slotsessie beschik je over een concrete roadmap waarmee inzichtelijk is welke zaken jouw onmiddellijke aandacht vragen en hoe je al op korte termijn resultaten boekt.