Adidas Climachill Innovation Lab

Maximum Cooling

Ter introductie van de nieuwste kledinglijn Climachill opende Adidas opnieuw een innovatielab in Seoel. De slogan ‘Maximum Cooling’ heeft als inspiratie gediend voor het ontwerp van het store design. In combinatie met ‘emotional visualisation’ wordt door meerdere zintuigen te prikkelen het gevoel van Climachill overgebracht.

07.07.2015 | 1997 x bekeken

Climachill Innovation Lab voor prikkelende zintuigen

Het Climachill Innovation Lab is opgedeeld in twee delen, namelijk het ervarings- en displaygebied. In het ervaringsgebied staat het zintuigelijk ervaren van de nieuwste kledinglijn centraal. Zo worden meerdere zintuigen geprikkeld om extreme koeling te ervaren. Ook het technisch aspect van de collectie wordt belicht. In het midden van de winkel staat een toren waarin de doorlaatbaarheid en de techniek van de gebruikte draad wordt gedemonstreerd aan de hand van kleuren die veranderen door temperatuur. In het ervaringsgebied vind je eveneens een fotokiosk en een hologram van de populaire Zuid-Koreaanse voetballer Heung Min.

In het displaygebied van de winkel zijn alle producten van de nieuwe kledinglijn te vinden. De productpresentatie in deze winkel is erg uniek, zo is er gebruik gemaakt van visuele kunstwerken. Dit maakt de producten nog interessanter om te bekijken of aan te raken.