Innovatieve flagshipstore

De nieuwe flagshipstore van Adidas in Londen barst van de innovatieve retailtechnologie. Het is de meest digitale winkel van het Duitse sportmerk tot nu toe en bevat meer dan honderd digitale touchpoints, die allemaal draaien op groene stroom. Met tal van instore services, customization stations en de integratie van de app wil Adidas de klantervaring verbeteren en de verbinding met haar doelgroep versterken.

20.01.2020 | 185 x bekeken

Innovatieve sporthub

Adidas bewijst in de Adidas LDN winkel er alles aan te doen om de shopping journey zo makkelijk, snel en leuk mogelijk te maken. Zo kun je met de ‘Bring It to Me’-functie in de Adidas-app items scannen, de voorraad checken, een maat aanvragen en producten met instore geolocatie tracking naar je toe laten brengen. In de rij staan om te betalen is verleden tijd, ook afrekenen doe je eenvoudig via de app of ter plekke bij een medewerker.

De paskamers zijn voorzien van interactieve spiegels met RFID-technologie die de items herkent en daar aanvullende informatie over geeft. Ook hier kun je een andere maat of kleur opvragen en naar je toe laten brengen. Daarnaast kun je zelf in de paskamer kiezen in welke sfeer je je nieuwe aanwinsten past.

In-house services
Via de Hype Wall zie je wanneer nieuwe gewilde releases gepland staan en krijg je een sneak preview van aankomende collecties. In The Base kun je producten testen en meedoen aan interactieve challenges, waarbij LED-schermen en -vloeren de sfeer aanpassen. In de Maker Lab heb je de mogelijkheid om zowel nieuwe als oude Adidas-items te personaliseren en ontwerpen. In de Running Lab test je nieuwe hardloopschoenen op een speciale loopband en krijg je op basis van data advies over welke schoen het beste bij jou past. Ook kun je je kleding laten vermaken door professionele coupeuses, een schoonmaakbeurt boeken voor je sneakers en een pasafspraak met een expert maken om de perfecte sportbeha te vinden.

Voetbal centraal
Voetbal staat centraal in de nieuwe flagshipstore. Zo heeft de collectie van de Londense voetbalclub Arsenal een prominente plek en kun je in je nieuwe voetbaltenue selfies maken alsof je het veld van het Emirates stadion van Arsenal op loopt. Natuurlijk is er ook een uitgebreid aanbod van andere sporten, vrijetijdskleding- en schoenen en alle iconen en exclusieve samenwerkingen van Adidas.

Lokale adaptie
Adidas heeft veel aandacht besteed aan de verbinding met de lokale doelgroep. De flagshipstore van ruim 750 m2 over vier verdiepingen is met kunstwerken en installaties van Londense kunstenaars aangekleed. Ook vind je er een exclusieve collectie die in samenwerking met lokale designers is ontwikkeld. Adidas LDN is een plek waar de communities uit alle hoeken van Londen en daarbuiten elkaar kunnen ontmoeten en creëren.