Het product is de hero

Cosmeticamerk Aesop werd in 1987 in Melbourne opgericht en verovert momenteel in snel tempo de wereld. Aesop gelooft dat je het verschil kan maken met aandacht, intelligentie en duurzaam design in elk aspect van het leven. Alle winkels hebben een eigen design - geïnspireerd door de buurt en het pand - maar hebben toch directe herkenbaarheid doordat in alle winkels het product duidelijk de hero is.

13.04.2015 | 3609 x bekeken

Allesomvattende merkbeleving

De minimalistische winkelomgeving – vaak van gerecycled materiaal – laat de klassieke flesjes en potjes perfect tot hun recht komen. Het sympathieke personeel is goed opgeleid en draagt de filosofie over persoonlijke aandacht en intelligentie goed uit. Je krijgt gedegen advies en je wordt overladen met samples, zodat je het product eerst zelf thuis kunt proberen en ervaren. Deze samples krijg je mee in een zakje van gerecycled papier met daarop inspirerende A-Z adresjes van de stad waar je het koopt. Bij Aesop is de beleving veel meer dan alleen een winkelbeleving. Het is een allesomvattende merkbeleving waarin dynamiek, actualiteit en inspiratie centraal staan.