Als je de winkel binnenloopt, word je ondergedompeld in het Aroma-Zone universum. De natuurlijke geuren werken rustgevend en overal om je heen zie je natuurlijke ingrediënten en de apparatuur die je nodig hebt om thuis je eigen verzorgingsproducten te maken. Er zijn 15 adviseurs in de winkel om klanten te helpen de juiste producten te kiezen. Wil je op eigen houtje shoppen, dan helpen de stappenplannen op de meubels je om tot een juiste keuze te komen.
Workshop atelier
In het hart van de winkel is een prachtige workshopruimte. Hier kun je onder begeleiding van deskundige trainers in kleine groepen (6-10 personen) één van de 30 verschillende workshops volgen. Je gaat aan de slag met verschillende recepten om bijvoorbeeld je eigen cosmetica te maken, of ambachtelijke zeep, ecologische wasmiddel of een shampoo.
Aromatherapie
Er is een aparte zone gewijd aan aromatherapie. Een apotheker en natuurgeneeskundige adviseren je in gepersonaliseerde gezondheidsoplossingen op basis van 100% pure essentiële oliën.
Social media
Aroma-Zone steekt veel energie in de verbinding met haar doelgroep en is dan ook erg actief op social media. Naast een populaire Facebook-pagina en Instagram-account heeft het cosmeticamerk een eigen Youtube-kanaal waar talloze filmpjes en tutorials op staan met DIY recepten, uitleg over technieken en producten. De Pinterest-pagina wordt maandelijks door 400.000 kijkers bezocht en op de aparte blog vind je tips en informatieve artikelen over gezondheid en wat de producten van Aroma-Zone voor je kunnen betekenen.
Naast de succesvolle webshop heeft Aroma-Zone inmiddels 6 boetieks in Frankrijk, namelijk in Lyon, Metz, Strasbourg, Lille en twee in Parijs.