Sporten in de sportwinkel

ASICS heeft haar eerste Belgische vestiging geopend in hartje Brussel. Het  nieuwe winkelconcept zet de filosofie van het merk ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’ (ofwel Anima Sana in Corpore Sano ofwel ASICS) om in de praktijk door sport letterlijk in de winkel te brengen.  Je kunt er niet alleen terecht voor de nieuwste ASICS collecties, je kunt ook écht sporten dankzij de lessen die georganiseerd worden in de community room.

27.12.2016 | 3312 x bekeken

Digitale winkelervaring

ASICS wil haar klanten een heel nieuwe winkelervaring bieden en legt met de nieuwe brandstore de focus op een gezond lichaam én op een gezonde levensstijl. Ook zet de ASICS brandstore in op een digitale winkelervaring. Die begint al als je voor de etalage staat, waar grote schermen sfeerbeelden van de collecties tonen. In de winkel informeren digitale touch points je over de producten. Als je toch moeite hebt met kiezen, kan je de hulp inroepen van MotionID, een slimme voetanalyse die de beste hardloopschoen voor jou uitkiest.

Community
Daarnaast zet ASICS in op het community gevoel. Je kan inspiratie opdoen voor een nieuwe hardlooproute bij de Runkeeper heatmap die de populairste hardlooproutes van Brussel toont. Je ziet real time waar er op dat moment gelopen wordt in Brussel en via grote schermen kun je alle promo’s, likes en shares volgen op de sociale media van ASICS. Bovendien kun je ter plaatse een sportles meepikken in de community room in de winkel, die gratis ter beschikking staat van freelance sportinstructeurs om lessen te organiseren.

Het concept zal wereldwijd worden gebruikt in de ASICS brandstores. Nieuwe filialen in Australië, Duitsland, Japan, Amerika en Zuid-Korea zijn de volgende in de rij.