Baderie

Meer beleving en rendement met minder m2

Voor steeds meer consumenten worden meubelboulevards en andere perifere retaillocaties minder aantrekkelijk. Daarnaast moet er slimmer omgegaan worden met kosten voor de huisvesting en het personeel. Deze consumenten- en marktontwikkelingen zijn vormend geweest voor het ontwikkelen van de retailvisie van Baderie wat is vertaald naar de eerste stadsvestiging. De stadsvestiging is geopend in 2014.

28.05.2015 | 3409 x bekeken

Samengaan van retailvisie en merkstrategie

Deze nieuwe Rotterdamse stadsvestiging van Baderie is ontwikkeld vanuit een nieuwe retailvisie en sluit naadloos aan op de strategische keuze om niet langer te focussen op losse producten, maar op het meest comfortabele aankoopproces. Elke badkamer is een unieke samenstelling van vele onderdelen. Baderie inspireert, adviseert, ontwerpt en installeert de badkamer die exact aansluit op jouw wensen en situatie. En daar is geen groot aantal voorbeeldopstellingen voor nodig.

De studio centraal
In de traditionele showroom staat een groot aantal badkameropstellingen centraal en daar zijn veel vierkante meters voor nodig. Maar jouw badkamer zit er zelden bij, want jouw situatie (ruimte, levensfase, smaak, budget etc.) is uniek. In de stadsvestiging zijn de vele badkameropstellingen ingeruild voor een goed uitgeruste ontwerpstudio met een bibliotheek van stalen om samen met de Baderie adviseur tot de beste keuzes voor jouw unieke badkamer te komen. Met ruime tekentafels om on the spot te kunnen schetsen en beeldschermen om het 3D ontwerp te bekijken. En slechts een aantal opstellingen om bijvoorbeeld te kunnen beleven hoeveel ruimte je nodig hebt voor een dubbele douche. Gevestigd in de stadcentra wat hogere vestigingskosten met zich mee brengt, maar de besparing op het aantal vierkante meters en benodigd personeel weegt daar tegenop.

Bereid meer te betalen
Met de stadsvestiging spreekt Baderie een klantgroep aan die beter weet wat zij wil. Consumenten zijn steeds meer op zoek naar maatwerk. Geen badkamer die ook bij de buren staat, maar van massa naar mij. Deze consument is ook bereid wat meer te betalen voor een badkamer op maat en een comfortabel aankoopproces.

De stadsvestiging zal in 2015 doorontwikkeld worden en uitgerold naar minstens 7 andere grote steden.