Foodpilot

Verswinkels zijn wereldwijd trending, maar om onderscheidend te zijn moet je van goede huizen komen. Om haar foodkansen in Amerika te ontdekken heeft Fresh Formats (onderdeel van Ahold Amerika) samen met Little Kitchen (onderdeel van La Place Amerika) de pilotstore Bfresh ontwikkeld. Het storedesign van Bfresh is het tegenovergestelde van traditionele supermarkten. Met de pilot richt Fresh Formats zich in Boston op jonge urban (buurt)foodies die vers, betaalbaar en gezond eten belangrijk vinden.

05.10.2015 | 3257 x bekeken

Het beste van twee grote concerns

Bfresh staat als verswinkel voor ‘fresh foods, smart value and local convenience’. Hiermee wil Fresh Formats een oplossing bieden voor de prijs-, gemaks- en kwaliteitsfrustraties van jonge shoppers bij populaire foodconcepten. In de 930 tellende verswinkel draait het daarom in eerste instantie om testen en leren.

Naast een uitgebreid winkelaanbod kunnen klanten genieten van vers bereide Little Kitchen gerechten, smoothies en andere gezonde lekkernijen zoals wij dat van La Place kennen. Net als in Nederland worden de foodvoorbereidingen in de winkel gedaan waardoor je als klant kan meekijken. Ook is Bfresh voorzien van een tapafdeling. Hier kunnen klanten uit een breed assortiment van organische en internationale bonen en granen een eigen eindproduct samenstellen. Of het op deze manier inrichten van de pilotstore dé succesformule is proberen retailgiganten Ahold en La Place samen te achterhalen.