Autoshowroom van 150 m2 in hartje Parijs

Ook het Franse automerk Citroën gaat mee in het nieuwe autoretailen, waarbij de klant niet meer zit te wachten op enorme volgepropte showrooms. Het nieuwe autoretailen gaat erom dat er iets bijzonders te beleven is in de showroom. De nieuwste stadswinkel van Citroën in Parijs - La Maison Citroën - is een experience center van 150 m2 waar je interactief met het merk bezig bent, zelf een auto samenstelt en een merkambassadeur klaar staat om je te helpen.

07.07.2017 | ... x bekeken

© Citroën
© Citroën
© Citroën
© Citroën
© Citroën

Steeds jongere doelgroep

Citroën trekt een steeds jongere doelgroep aan door het moderne, kleurrijke en levendige imago van het Franse automerk. Met de C4 Cactus daalde de gemiddelde leeftijd al naar rond de 50-55 jaar en met de introductie van de C3 zette deze daling door. De grote steriele showrooms maken dan ook plaats voor meer kleurrijke en comfortabele boetieks die beter aansluiten bij deze doelgroep. En de nieuwe stadswinkels zijn klantgedreven in plaats van verkoopgedreven.

In La Maison Citroën maak je kennis met de geschiedenis van het merk en de innovatie, techniek en creativiteit waar het merk voor staat. In de configurator zone kun je volop experimenteren met kleuren en materialen en het resultaat zie je direct op een groot scherm voor je. Heb je jouw ideale auto samengesteld en zijn al je vragen beantwoord door de gastvrije Citroën-ambassadeurs, dan is er een aparte privéruimte waar je de definitieve koop kunt doen.

© Citroën
© Citroën
© Citroën
© Citroën
© Citroën