Hoge tevredenheid door fysieke winkels van Coolblue

In tijden van faillissementen is het juist de ‘Beste Webwinkel van het jaar 2015’ Coolblue die haar weg naar de winkelstraten vindt. Winkels gevuld met specialistenpodia waar je de verschillende producten uit kunt proberen, maar waar je ook met een gratis kopje koffie al je vragen kunt stellen. Een fysieke winkel ter ondersteuning aan de webshop: alles voor een glimlach.

28.01.2016 | 2377 x bekeken

Van click naar bricks en weer terug

Het Amsterdamse filiaal van Coolblue is ingericht als een speeltuin voor volwassenen. Zo kun je je aankoop direct uitpakken aan de uitpaktafel, maar ook vele verschillende producten eerst uitproberen en al je vragen aan specialisten stellen: kijk, voel of luister naar de verschillende features voordat je je keuze maakt. De kans op ontevredenheid verlaagt enorm, maar ook de online verkoop van Coolblue in de regio Amsterdam neemt door de komst van de fysieke winkel toe. De fysieke winkel zorgt voor vertrouwen bij klanten, online en offline.

In de winkel maakt Coolblue gebruik van het systeem ‘Click & Collect’. Deze klanten hebben dan al producten online besteld en komen met een qr-code naar de winkel. Hiermee wordt voor de winkel direct klantinformatie zichtbaar, waardoor de juiste specialisten de juiste klanten kunnen helpen. Een klantvriendelijk en efficiënt systeem die wachttijden inkort en klanten tevreden naar huis laat gaan. Een compleet geoptimaliseerde klantervaring: alles voor een glimlach.