COOP

Supermarkt van de toekomst

Coop, de grootste supermarktketen van Italië heeft haar digitale flagshipstore geopend in Milaan: Supermercato del Futuro. De supermarkt van de toekomst zit vol digitale tools die het winkelen gemakkelijker, relevanter en persoonlijker maken. Via interactieve displays krijgen consumenten productinformatie zoals herkomst, allergenen, nutritionele waardes en carbon footprint. Digitale displays geven realtime informatie over aanbiedingen, bestsellers, bereidingstips en nog veel meer. Kortom, boodschappen doen in een gastvrije, innovatieve en informatieve winkel.

08.12.2016 | 1291 x bekeken

De ultieme digitale klantbeleving

De showcase van de Supermercato del Futuro, ontwikkeld in samenwerking met Accenture, was op de Expo Milano 2015 al te zien. De winkel is grotendeels ontworpen op basis van ideeën van professor Carlo Ratti van het Massachussets Institute of Technology. Zo worden Microsoft Kinect camera’s gebruikt om lichaamsbewegingen van klanten te herkennen. Met behulp van augmented reality verschijnt bij eenvoudige handbewegingen relevante productinformatie op de interactieve displays. Een mobiele app helpt klanten door de winkel te navigeren, geeft productinformatie en laat relevante aanbiedingen zien.

De winkel is gevestigd op het terrein van de Universiteit van Bicocca in Milaan.