Eataly

Pure Italiaanse verleiding

Als je eetwarenhuis Eataly binnenloopt weet je meteen… dit is de Italiaanse food-hemel. Je zintuigen worden geprikkeld en de Italiaanse verleiding slaat direct toe. De geuren uit de verschillende restaurants waar gepassioneerde koks de lekkerste maaltijden voor je bereiden, de kleuren van het mooiste groente en fruit dat in de marktkraampjes ligt te pronken, de prachtige verpakkingen, de verleidelijke klanken van de Italiaanse taal… Onweerstaanbaar!

05.05.2015 | 3037 x bekeken

Het verhaal achter de producten

In 2007 opende zakenman Oscar Farinetti de eerste Eataly in Turijn. Farinetti’s overtuiging is dat high quality food and drink voor iedereen betaalbaar moet zijn. De doelgroep van Eataly is dan ook iedereen. Of je nou een brood komt kopen, inkopen doet voor een uitgebreid diner of gaat zitten voor een heerlijke maaltijd, je voelt je er welkom en gaat blij naar huis. Het idee is simpel, verzamel al het Italiaanse eten van de beste kwaliteit onder één dak, en laat mensen niet alleen proeven, maar ook kopen en leren over de Italiaanse tradities. Bij Eataly hoor je de verhalen achter de producten, over de mensen die het gemaakt hebben en waar het vandaan komt. Koop je de kwaliteitsproducten van Eataly, dan steun je de lokale boeren, vissers, slagers, bakkers en kaasmakers die ze met liefde maken.

Inspiratiebron
Eataly is een inspiratiebron is voor (food)retailconcepten wereldwijd. Ook de Jumbo Foodmarkt heeft zich hierdoor laten inspireren. Inmiddels heeft Eataly 16 vestigingen in 5 landen (11 in Italië,  1 in Japan, 1 in Istanbul, 1 in Dubai en 2 in Amerika – New York en Chicago).