Beautyproducten kiezen alsof je wijn koopt

Het Japanse beautymerk EN heeft haar eerste boetiek geopend in Parijs. Het woord EN betekent schoonheid, cirkel en verbinding in het Japans en dit zijn dan ook de uitgangspunten geweest bij het design van de winkel. Als je de boetiek van EN binnenstapt, waan je jezelf in een wijnkelder. De producten zijn prachtig tentoongesteld, alsof het wijnflessen zijn. Een combinatie van de Japanse en Franse cultuur.

05.04.2019 | ... x bekeken

© David Fossel
© David Fossel
© David Fossel
© David Fossel
© David Fossel

Personalisatie

In de winkel kun je je eigen gepersonaliseerde verzorgingsproducten creëren, met keuze uit meer dan 100 verschillende organische ingrediënten zoals Japanse theebladeren en steenzout. EN speelt hiermee in op de trend van cocreatie met klanten, zodat je als klant precies weet wat er in het product zit en wat je op je huid smeert.

De boetiek is gevestigd in een prachtig 18e eeuws gebouw en de meeste bestaande elementen zijn bewaard gebleven. De beautyproducten staan los van elkaar gepresenteerd met speciaal licht en hebben elk een eigen kistje dat gemaakt is van Japans paulownia hout. Ook kun je in de boetiek terecht voor verschillende beautybehandelingen in één van de servicekamers, waar je via een slingerend pad naartoe loopt. De ruimte geeft een gevoel van ontspanning en schoonheid, wat belangrijk is in de Japanse cultuur.

© David Fossel
© David Fossel
© David Fossel
© David Fossel
© David Fossel
© David Fossel
© David Fossel