GLOSSIER

Instagrammable beautymerk

Het Amerikaanse online beautymerk Glossier, dat in 2014 werd opgericht door blogger Emily Weiss, is in vijf jaar tijd enorm populair geworden bij beauty lovers. Het geheim zit ‘m in innovatieve producten en mooie Instagrammable verpakkingen. Om de verbinding aan te gaan met fans in het Verenigd Koninkrijk heeft Glossier een tijdelijk winkel geopend in Londen. De fleurige pop-up store in de wijk Covent Garden ademt de sfeer van sierlijke salons en privéclubs uit de 19e eeuw.

03.12.2019 | 69 x bekeken

Kennismaking met het merk

In 2010 startte Emily Weiss haar blog Into the Gloss, waarin zij een inkijk gaf in het leven van bekende namen uit de beauty- en fashionindustrie. Zo’n vier jaar later lanceerde zij haar eigen beautymerk Glossier, dat exclusief verkrijgbaar is via de eigen website. Om haar doelgroep ook de kans te geven om in een fysieke omgeving kennis te maken met het merk, en producten uit te proberen alvorens te kopen, opent Glossier regelmatig tijdelijke winkels.

Op dit moment heeft Glossier twee permanente flagshipstores in New York en Los Angeles en nu tot 9 februari 2020 de pop-up store in Londen.