Passend bij de regio

Beautymerk Glossier opent een flagship store in Seattle. Het is de grootste winkel van het merk en bedraagt 575 vierkante meter. Glossier wil een meeslepende ervaring bieden die mensen inspireert en waarmee je connecties maakt met de mensen om je heen. Elke winkel van Glossier moet uniek zijn, passend bij de lokale regio en de inwoners.  

22.10.2021 | 1805 x bekeken

© Glossier
© Glossier

Verbinding maken tussen mensen en natuur

Je kunt de winkel op straat niet missen, vanwege de opvallende roze kleur aan de buitenkant. Voor de ingang staat op de grond de boodschap ‘You Look Good’, een fijne verwelkoming voordat je de winkel naar binnen loopt. Als je binnen staat voel je meteen de rustieke sfeer, deze wordt gecreëerd door de gebroken witte kleur die overheerst in de winkel. De winkel is gebaseerd op het landschap van Seattle. Om de verbinding met de lokale omgeving te zoeken zijn paddenstoelen toegevoegd in de winkel. Centraal in de winkel staat een rots die is bedekt met mos, waar bloemen en grote paddenstoelen ontkiemen. Zodra je verder door de winkel loopt ontdek je de gemeenschappelijke ruimtes die zijn gecreëerd. Je komt een grote zithoek tegen die de natuurlijke elementen en vorm van mos nabootst. Vervolgens loop je tegen een spiegel aan waarin een vlinder als hologram in de spiegel op en neer vliegt. De winkel is een mix van futuristische en natuurlijke elementen.

© Glossier
© Glossier
© Glossier
© Glossier