Beautywinkel gericht op millennials

Harmay is een e-commerce beauty brand in China. In de zoektocht naar de dynamische balans tussen online en offline heeft Harmay een tweede winkel geopend in Hong Kong. Het winkelconcept is geinspireerd op een traditionele apotheek. De geperforeerde stalen gevel met LED-verlichting nodigt voorbijgangers uit in het georganiseerde, sobere interieur. Harmay richt zich met name op millennials die hun aankopen vaak vanuit gemak online doen, maar ook behoefte hebben aan steeds weer nieuwe belevingen.

14.06.2019 | ... x bekeken

© Dirk Weiblen
© Dirk Weiblen
© Dirk Weiblen
© Dirk Weiblen
© Dirk Weiblen

Een roestvrijstalen poederkamer

Waar je bij online gericht klikt op producten die je zoekt, is de fysieke winkel een ontdekkingstocht waar nieuwsgierige en betrokken klanten producten kunnen vinden. Subtiele wegbewijzering leidt je naar grote ijzeren laden die je kunt opentrekken, waardoor er diverse producten tevoorschijn komen. Staal en steen  zijn materialen die door de gehele winkel terug te zien zijn.

Via een trap kom je terecht op de tweede verdieping waar je een roestvrijstalen poederkamer met glazen wanden tegenkomt waar gordijnen de ruimte bedekken. Het enige wat je vanuit het raam ziet zijn voeten, waardoor er een gevoel van privacy ontstaat tijdens het testen en uitproberen van de producten. De winkel is ontworpen met als doel om nieuwsgierigheid op te wekken.

© Dirk Weiblen
© Dirk Weiblen
© Dirk Weiblen
© Dirk Weiblen