Hermès laat luxe uitstraling los

Luxemerk Hermès staat vooral bekend om hun dure fashion assortiment en exclusieve winkeluitstraling. Met de nieuwe locatie in Meatpacking District New York laat Hermès deze exclusieve en luxe uitstraling los. Door een winkel te openen speciaal gericht op wat de jongere klant wil, hopen zij nieuwe doelgroepen aan zich te kunnen binden.

02.05.2019 | ... x bekeken

© Hermès
© Hermès
© Hermès
© Hermès
© Hermès

Sneakers en casual kleding

De keuze voor een locatie in het Meatpacking District is voor Hermès uniek. Waar andere vestigingen zich bevinden aan Wallstreet en Madison Square, wordt de nieuwe vestiging omringd door trendy boetiekjes en techbedrijven. Als je de winkel binnenkomt zie je meteen nieuwe aspecten die je in de andere winkels niet ziet. Zo loopt het personeel op sneakers, zijn er skateboardtassen te vinden en staat er een fiets met bijbehorende accessoires. Hermès probeert op deze manier een nonchalante en gastvrije uitstraling te creëren.

De winkel bevat twee verdiepingen waar je naast fashionitems van Hermès ook zitplekken tegenkomt waar je iets kunt drinken en je telefoon kunt opladen. De jongere generatie wordt uitgenodigd om even te gaan zitten, zonder dat ze per se iets moeten kopen. In de winkel is een keuze gemaakt om niet alleen superdure items te laten zien, maar ook toegankelijkere items met een lagere prijs. Daarnaast is er gekeken naar een assortiment dat past bij de locatie van de winkel. Zo is er meer aandacht besteed aan sneakers en casual kleding, waardoor het beter aansluit bij wat Millennials en Generatie Z willen.

© Hermès
© Hermès
© Hermès
© Hermès
© Hermès