HIPANDA

Augmented reality verandert winkel in spookhuis

HIPANDA is een Japans streetwearmerk met als logo een boze pandabeer. Deze pandabeer staat ook centraal in de nieuwe flagshipstore in Tokyo. Het interieur is ontworpen naar de zwart wit kleuren van de panda en het unieke is het gebruik van augmented reality in de winkel. Door gebruik van je mobile device verandert de winkel in een spookhuis met bizarre lichteffecten en moet je op zoek naar de boze panda.

24.05.2019 | 563 x bekeken

Gamification

De flagshipstore van HIPANDA is ontworpen door designbureau Curiosity en maakt gebruik van licht en AR-technologie, waardoor er een reeks gepersonaliseerde paden ontstaan die klanten naar de boze panda leiden. Het spel begint wanneer je met je mobile device naar de panda op de voorgevel van het pand wijst en hij er vervolgens uitspringt. Als je de winkel binnenkomt kun je door AR en lichteffecten paden volgen om de panda te vinden. De panda beweegt zich tussen de t-shirts en hoodies op de hangers, die gaan bewegen naar het ritme van zijn stappen. In een andere kamer springt een zee van stuiterende ballen door je telefoon heen, totdat de boze panda zich in een mistige kamer tentoonstelt. HIPANDA heeft een eigen versie van een spookhuis gemaakt, waardoor kleding kopen in de flagshipstore een spel wordt.

HIPANDA wekt sterk de indruk een tegenreactie te zijn op het immer vrolijke en kleurrijke Japanse merk Hello Kitty…