Het concept promoot een levensstijl van ‘groot leven met minder’, door klanten de mogelijkheid te geven om een outdoor-outfit te verkrijgen op basis van hun behoeften en gebruiksfrequentie, met een focus op duurzaamheid en innovatie. Het abonnementssysteem maakt het mogelijk voor shoppers om kledingstukken te ruilen op basis van seizoenen en individuele behoeften. Een fantastisch voorbeeld van sustainable alternatives, als je het ons vraagt.
Stedelijke interpretatie van een kampvuur
De store is geïnspireerd door de nabije bosrijke omgeving. Ze hebben een omgeving gecreëerd die dit gebied, midden in de stad, nabootst. Bezoekers worden verwelkomd in een warme omgeving, gekenmerkt door neutrale kleuren en natuurlijke materialen en die is voorzien van hergebruikte verlichting. Op de begane grond vind je midden in de winkel, waar zich tevens het magazijn en de personeelslounge bevinden, een hergebruikte keuken. Deze keuken fungeert als middelpunt van activiteiten en evenementen, zoals gezamenlijk koken en andere sociale bijeenkomsten. Het doel is om een gemeenschapsgevoel te creëren, vergelijkbaar met een stedelijke interpretatie van een kampvuur, wat bijdraagt aan het creëren van de community building van Houdini.
Tijdens de renovatie werden de oorspronkelijke architectuur en materialen van het gebouw behouden om de footprint te minimaliseren. Waar nodig werden hergebruikte materialen gebruikt om de volledig gerenoveerde ruimtes nieuw leven in te blazen, zoals de vloer, gemaakt van restproducten uit de Zweedse massief houten bouwindustrie.