Mix van functies

Drie twintigers startte in 2012 de pop-up store Hutspot, uit onvrede met het bestaande massa-aanbod in de fysieke retail. Meer verrassing en een podium voor kleine lokale ondernemers werd hun missie. Inmiddels heeft Hutspot met haar conceptstores een unieke ontmoetingsplek gecreëerd, waarbij verschillende functies (winkelen, ontspannen, werken, experimenteren, proeven) worden gecombineerd en de klant door de continue vernieuwing bij ieder bezoek wordt verrast.

26.02.2015 | 4548 x bekeken

The Maker Movement

Hutspot is continu op zoek naar nieuwe en interessante merken, designers, kunstenaars en ondernemers. De kleine ondernemers krijgen daarbij de kans om zich via Hutspot te presenteren aan de massa. Als dat gelukt is maken zij weer plaats voor nieuwe initiatieven. Er is nu een samenwerking met ruim honderdtwintig merken, vormgevers en kunstenaars. Die ondernemers betalen een service fee per vierkante meter en een commissie over de verkochte producten. Hutspot is de ‘curator’ van het geheel, met als uitgangspunt een ‘urbanized lifestyle’, waardoor de conceptstore toch een samenhangend geheel vormt.

Hutspot speelt met het aanbod in op ‘The Maker Movement’trend: de tegenbeweging naar zélf dingen maken en unieke producten, die is ontstaan na decennia van massaproductie. Hutspot heeft nu twee winkels, waarin het aanbod ook verschillend is. Ambitie is om door te groeien naar meerdere winkels in grote steden, ook buiten Nederland.