Inspelen op de behoeften van lokale klanten

IKEA heeft de winkel in Arlon in een nieuw jasje gestoken. De winkel heeft een volledige makeover gekregen en richt zich nu meer op de behoeften van diverse klanten uit de regio. De winkel zit vlakbij de grens van Frankrijk, België en Luxemburg, waar veel expats wonen. De verschillende levensstijlen en inkomensniveaus zijn doorvertaald naar het assortiment in de winkel.

01.10.2021 | 1729 x bekeken

© IKEA
© IKEA

Meer beleving in de winkel

Met de nieuwe winkel biedt IKEA meer inspiratie en beleving, afgestemd op de lokale markt. Op het moment dat je de verschillende kamers binnenloopt heb je het gevoel dat je thuis bent door de huiselijke geluiden die je hoort. In de keuken hoor je trillende potten en pannen en dichtvallende kastdeurtjes, in de slaapkamer een baby die in slaap wordt gezongen door zijn moeder en in een andere kamer een tiener die aan het gamen is. Daarnaast zijn de kamers uitgerust met tablets, waarmee je smart home oplossingen kunt testen door het licht en geluid aan te passen. Door de makeover voldoet IKEA beter aan de behoeften en wensen van jou als lokale klant.

Tussen de verschillende kamers staan groene patio’s. Hier kun je even uitrusten tijdens je winkelbezoek en de beleving van de zojuist bezochte kamer in je opnemen. De verbouwing van de winkel past binnen de duurzaamheidsstrategie van IKEA om in 2030 een 100% circulair bedrijf te zijn. Zo is er niet een nieuwe vloer in de winkel geplaatst, maar is de oude vloer van de winkel hersteld.

© IKEA
© IKEA
© IKEA
© IKEA