Voor fijnproevers én ontdekkers van whisky

Al jaren verkoopt Johnnie Walker whisky over de hele wereld. Het Schotse whiskymerk heeft zijn eerste flagshipstore geopend in het hartje van Madrid. De winkel is onderdeel van de direct-to-consumer strategie van Johnnie Walker en zorgt ervoor dat het merk direct in contact komt met de klant. Daarnaast is het doel om ook de jongere generatie bekend te maken met whisky. Zowel nieuwe als ervaren whiskydrinkers kunnen er dan ook hun hart ophalen. Je koopt er zeldzame en uitzonderlijke single malts, kunt er whiskycocktails maken, flessen laten personaliseren, educatieve whisky evenementen bijwonen en exclusieve, alleen in de winkel verkrijgbare, benodigdheden voor je drankenkast aanschaffen.

15.09.2021 | 816 x bekeken

© Johnnie Walker
© Johnnie Walker

Schotse sferen

Als je de winkel binnenstapt kun je via een scherm je persoonlijke interesses aangeven. Op basis daarvan word je gekoppeld aan een bijpassende whiskycocktail. Bij één van de barretjes verdeeld over de winkel, kun je ontdekken en leren hoe je deze en andere cocktails maakt. Deze interactieve ervaring is een toegankelijke manier om kennis te maken met het merk.

Naast het kopen van producten biedt de winkel ook een proefruimte, waarmee je jezelf kan onderdompelen in de verschillende whiskysmaken. Via schermen tussen de schappen kun je een interactieve reis door Schotland maken en distilleerderijen bezoeken. Niet alleen virtueel reis je door de Schotse Hooglanden en distilleerderijen, ook door het gebruik van hout en warme kleuren in de winkel waan je je in een Schotse distilleerderij.

Om de unieke ervaring ook mee naar huis te nemen, kun je gepersonaliseerde graveringen en labels op de door jou geselecteerde Johnnie Walker fles plaatsen.

© Johnnie Walker
© Johnnie Walker
© Johnnie Walker
© Johnnie Walker