Koeckebackers staat bekend om zijn overheerlijke ‘koecken’. Volgens het koekmerk draait het alleen niet om deze ‘koecken’, maar om de jongvolwassenen die om specifieke redenen geen baan kunnen vinden. Koeckebackers biedt deze jongvolwassenen een ontwikkelingstraject aan, waarin ze begeleiding krijgen van professionele coaches en sollicitatie- en pitchtrainingen volgen. Na negen maanden hebben ze de vaardigheden geleerd waarmee ze meer kans maken op een baan.
Zichtbaarheid van het merk
Momenteel telt Koeckebackers zeker 160 verkooppunten, waaronder AH to go, Marqt en de eigen Koeckebar in Amsterdam. Het koekmerk is van plan om de zichtbaarheid van het merk te vergroten. Zo wordt de bakkerij van de Koeckebar verder uitgebreid. Komend jaar wordt er een winkel geopend op een high traffic locatie waar de focus op de directe verkoop aan de consument ligt. Koeckebackers laat verder weten dat de komst van een webshop niet lang meer op zich laat wachten.
Innoverend en relevant retailconcept van 2017
Tijdens het event New Retail Champions Award van VEDIS is Koeckebackers verkozen tot meest innoverende en relevante retailconcept van 2017. Met 52 procent van de stemmen van ruim honderd retaildeskundigen wist het koekmerk Boedelmakelaar en Frendz te verslaan. De gepassioneerdheid, de sociale en maatschappelijke betrokkenheid die via het product aan de consument wordt overgebracht, de medewerkers in combinatie met echte ambachtelijke producten en niet te vergeten de schaalbaarheid, maakt Koeckebackers tot terechte winnaar.
Fotografie door Aleksandra Ukhaneva/Out of Focus, GezondNU en Koeckebackers.