Uniek KFC-restaurant

Het nieuwste restaurant van KFC in Hangzhou houdt zich niet helemaal aan de ‘finger lickin’ good’-slogan. K PRO biedt namelijk geen buckets met gebakken kip aan, maar verse, seizoensgebonden gerechten. Verder maakt het restaurant gebruik van de allernieuwste technologieën, van bestellingen via een QR-code tot betalingen met betalingssysteem ‘Smile to Pay’ met gezichtsherkenning. K PRO richt zich op de jonge generatie die nieuwe smaken en innovaties omarmt.

06.10.2017 | 3731 x bekeken

Hi-tech snufjes

Binnen K PRO zijn géén traditionele bestelbalies te vinden. Je plaatst bestellingen door QR-codes op tafels te scannen via de mobiele telefoon. Daardoor worden lange wachtrijen in het restaurant voorkomen. Nadat de bestelling is voltooid, worden de seizoensgebonden gerechten vers bereid en geserveerd door één van de medewerkers van K PRO.

Een andere belangrijke feature van K PRO is ‘Smile to Pay’, het eerste betalingssysteem met gezichtsherkenning in de wereld. Het desbetreffende systeem geeft klanten de mogelijkheid om rekeningen te betalen zonder naar de portemonnee te hoeven grijpen. Voor het verifiëren van de identiteit van de klant wordt een gezichtsscan gemaakt en om een mobiel nummer gevraagd. Via een 3D-camera en liveness detection algorithm worden pogingen waarin mensen foto- of videomateriaal van anderen aan ‘Smile to Pay’ tonen, geblokkeerd.

Fotografie door Sohu en GZHPHB.