Louis Vuitton

Tussen kunst en kitsch kleur

Louis Vuitton brengt kleur en hysterie naar het chique New Bond Street in Londen. Na een lange renovatie onder leiding van Peter Marino, die vaker werkt als retaildesigner voor luxe merken, heeft de winkel een enorme transformatie ondergaan. Het high-end fashion merk is voor dit winkelconcept een samenwerking met verschillende kunstenaars van over de hele wereld aangegaan, wat voor een uniek resultaat heeft gezorgd.

15.11.2019 | 219 x bekeken

Renovatie

Na 14 maanden renoveren is de winkel in de statige wijk Mayfair in West-Londen weer geopend. Waar de chique winkelstraat voornamelijk getypeerd wordt door beige/grijze statige gebouwen, zorgt Louis Vuitton nu voor een kleurrijk contrast met een uitgesproken pui. In de 1.575 m2 grote pand betreed je zowel een winkel als modern museum.

Kunst
Om de theatrale etalage door te vertalen naar het winkelinterieur, is voor dit winkelconcept een samenwerking met 25 kunstenaars aangegaan, wat heeft geresulteerd in 43 imposante kunstwerken. Deze staan verspreid in de winkel tentoongesteld. Door de hoge plafonds en grote ruimtes is er zowel aandacht en respect voor de kleding, als voor de kunstwerken.

Retailomgeving
De hele winkel is een lust voor het oog. Naast de kunstwerken, zijn er twee eikenhouten wenteltrappen die de eerste twee verdiepingen met elkaar verbinden. Een totempaal van verlichte schijven vullen de centrale leegte van het trappengat. Kleurrijke coconvormige stoelen hangen aan het plafond en geven de winkel een fantasierijk uiterlijk. Het merk heeft de afgelopen jaren een metamorfose ondergaan. Waar de winkels voorheen donker en klassiek oogde en luxe uitstraalde, zijn de winkels de laatste jaren frisser, vrolijker en jonger geworden om de doelgroep aan te blijven spreken.