Taalvrije flagshipstore

Het Britse cosmeticabedrijf Lush heeft op het drukste station ter wereld, Shinjuku Station in Tokyo, een taalvrije flagshipstore geopend vol met retailtechnologie. De winkel is verdeeld over vier verdiepingen en gebruikt pictogrammen en video in plaats van woorden om klanten te helpen de producten van het merk te identificeren. De winkel beschikt ook over intuïtieve digitale apparaten die beweging in de winkel detecteren en een meeslepende winkelervaring creëren.

08.10.2019 | 708 x bekeken

Lush Labs-app

Met een opvallend LED-scherm van vier verdiepingen hoog probeert Lush de aandacht van voorbijgangers te trekken en op te vallen in het urban landschap van Shinjuku. Eenmaal binnen word je als klant aangemoedigd om de Lush Labs-app te gebruiken, die een in-app AI-camerafunctie heeft die producten herkent en informatie geeft over hun gebruik en de ingrediënten die ze bevatten. De app is beschikbaar in Engels, Japans, Koreaans en Vereenvoudigd Chinees.

Shoppable etalage
Ook kun je de scanfunctie van de Lush Labs-app gebruiken om 24-uur per dag speciaal geselecteerde collecties en producten in de digitale etalage te scannen en kopen.

Meeslepende winkelervaring
Op de tweede verdieping wordt met behulp van datasensoren de positie en bewegingen van klanten in kaart gebracht. Deze data wordt vervolgens gebruikt om met kleurtherapie, kunst en geluid een ​​interactieve digitale sfeer te creëren.

Doorbreken van taalbarrières
Het bouwen van een winkel in een metropolis als Tokyo, betekende voor Lush dat het doorbreken van taalbarrières een belangrijk onderdeel van het ontwerp werd. In Lush Shinjuku wordt geëxperimenteerd met een taalvrije winkelnavigatie door pictogrammen en video samen te gebruiken om klanten te helpen.

Lush Shinjuku is momenteel de grootste winkel van Lush in Azië.