Made.com Soho London

Techniek voor de ultieme experience

Hoe krijgt een fysieke winkel hetzelfde oneindige productaanbod als op internet. Made.com ontwikkelde zo’n ruimte, waar fysiek en digitaal hand in hand gaan. Videoprojecties worden ingezet om het hele assortiment te tonen. Met een krap budget en korte productietijd is het made.com gelukt om met veel flair en vindingrijkheid een oude vervallen boekhandel om te toveren tot een heldere, ruime en uitnodigende ruimte.

11.05.2015 | 2352 x bekeken

Anders denken, anders doen

Unieke en onverwachte experience
Made.com, gespecialiseerd in betaalbaar design, opende twee jaar na de lancering van het online bedrijf haar eerste showroom. Het openen van de flagshipstore dit jaar in hartje London is dan ook een grote stap voor het merk. Omdat je op een A-locatie altijd in gevecht bent om de meeste aandacht, is gekozen voor een installatie die zorgt voor een unieke en onverwachte experience. Het idee werkt zoals het “pin art” principe, 40.000 doorzichtige staven verdeeld over 10 ramen laten de silhouetten van de meest populaire stukken van made.com zien. Er ontstaat een 3D effect waardoor het lijkt of de producten uit de gevel komen.

Design met een knipoog naar de geschiedenis
Opvallend zijn de gebogen wanden, deze verwijzing naar de geschiedenis van het gebouw als boekhandel. Het zijn de pagina’s van een boek waarop projecties naadloos opgaan in de fysieke omgeving en een flexibiliteit creëren die je normaal alleen online ervaart. Ingelijste ansichtkaarten geven het gevoel van een fysieke webwinkel waar alle made.com producten te zien zijn en samen te stellen zijn.