Succesvolle combinatie tussen online en offline

Na verschillende succesvolle pop-up stores, is het nu tijd voor de eerste permanente showroom in Nederland voor start-up MADE.COM. In de showroom, gevestigd in een industrieel pand op de Overtoom in Amsterdam, worden de online- en offlinewereld gecombineerd. Je kunt eerst de meubels live bekijken, voelen en zorgvuldig uitkiezen voordat je deze online besteld, rechtstreeks bij de designers zelf. Hoogwaardig design voor een eerlijke prijs.

05.02.2016 | 1773 x bekeken

Live kennismaken met producten

Nadat MADE.COM een slordige 60 miljoen euro aan funding mocht ontvangen en een omzetgroei van 63% realiseerde, was dit genoeg reden om een showroom in Nederland te openen. In de showroom kun je je huis volledig inrichten met unieke designmeubels van MADE.COM. Je kunt zorgvuldig de juiste meubels kiezen, waarna je vol overtuiging de producten online kunt bestellen. Bovendien leert de ervaring in Londen dat de fysieke showroom flink bijdraagt aan de naamsbekendheid en zorgt voor een hogere omzet in de omgeving. Het is al vaker bewezen: een fysieke winkel draagt bij aan het vertrouwen van de consument. Een win-win voor MADE.COM.

Net als in de showroom in Londen hangen de ansichtkaarten met alle producten uit het assortiment aan de muur, waardoor het lijkt alsof je in de webshop staat. Om in de (beperkte) offlinewereld toch zoveel mogelijk producten te laten zien, wordt een deel hiervan geprojecteerd op de muren. Voor meer informatie over producten kun je de NFC-tags scannen met een tablet. Offline ondersteunt online en vice versa. Het is dan ook niet gek dat de toonaangevende online speler op het gebied van designmeubels en –accessoires een waardig alternatief begint te worden voor woongigant IKEA.