Aan het begin van de winkel zie je een kleine bloemenmarkt. Dit verwijst naar de bestverkochte parfum van het merk: Flower Market. Deze modulaire opstelling wordt twee keer per jaar aangepast. Elke keer met een link naar de producten die op dat moment belangrijk zijn.
Wat opvalt is dat aan het plafond kleurrijke panelen hangen. Deze doen dienst als visuele gids die je leidt naar de Olfactive Discovery Zone. In deze ruimte is een parfumbar aanwezig en worden op een wand abstracte beelden geprojecteerd. Met de projectie worden de vijftien geuren van het merk verpersoonlijkt. Je hebt hier ook de mogelijkheid om een parfumfles te personaliseren met een polaroidfoto en een zelfgemaakt etiket. Daarnaast kan je de verpakking personaliseren en een zelfgeschreven wenskaart toevoegen. De volgende ruimte waarin je terechtkomt is de Novelty Highlight Zone. Deze is gewijd aan de bestverkochte geuren en nieuwe productlanceringen. Tot slot loop je naar de Home Scenting Zone. In deze ruimte wordt de volledige line-up van kaarsen getoond, welke zijn gebaseerd op de Replica geuren. De flagship store biedt ook de kenmerkende persoonlijke service van Maison Margiela aan.