Marchesi

Stijlvolle merkmatch

In Italië is een verrassende samenwerking opgezet. Samen met Prada opent Milanees oudste patisserie Marchesi een flagshipstore waarin zij de krachten van fashion en food bundelt. De flagshipstore draait om de lekkernijen van Marchesi. Prada’s sense of fashion maakt het interieur authentiek en stijlvol zoals je van deze prestigieuze merken gewend bent, een goede merkmatch dus!

18.09.2015 | 1302 x bekeken

Fashion meets food

Gebakjes, taarten, croissants, chocolade, gesuikerde snoepjes, bonbons en pralines, dit is slechts een kleine greep uit het assortiment dat in de nieuwe flagshipstore van Marchesi en Prada te verkrijgen is. Je leest het inderdaad goed, Prada. Sinds maart 2014 is Prada groot aandeelhouder van Marchesi. In de media kwamen er veel kritische reacties op de overname. Want hoe kan een high-end fashion retailer zich nou verbinden aan een patisserie? Voor Prada is het een logische keuze. Net als veel andere retailers wil Prada fashion en food met elkaar verbinden. Beide maken namelijk deel uit van de dagelijkse ‘lifestyle’ van mensen.

De sfeer in de flagshipstore is luxueus zoals je van Marchesi en Prada gewend bent. Het bruine marmer en de groen gebloemde muren geven de winkel een authentieke uitstraling. Als vaste klant voelt de flagshipstore als thuiskomen. Toch is de patisserie meer dan een patisserie alleen. Zo serveert Marchesi in de twee intieme zitruimtes alles van ontbijt tot lunch tot aperitieven. Binnen het menu is er een mix gemaakt van oude klassiekers en nieuwe lekkernijen. Ook de buitenkant van het pand is omgetoverd naar de typerende Marchesi kenmerken. Zo is de gevel voorzien van inzetstukken met Marchesi’s klassieke bladgouden logo en witte luifels. De etalage geeft een kijkje in de zoete keuken.