Het ‘London Townhouse’

In een vijf verdiepingen tellend herenhuis in Mayfair is één van de drie winkels van MatchesFashion gevestigd. MatchesFashion opende meer dan 30 jaar geleden zijn eerste winkel in London’s Wimbledon Village, en is sindsdien uitgegroeid tot een krachtig e-commercebedrijf dat meer dan 650 designermerken verkoopt in meer dan 176 landen. Als merk waarvan 95% van de verkopen online is richt MatchesFashion zich met het herenhuis op alle belevingen waarvan zij vinden dat dat online minder tot zijn recht komt. Het herenhuis wordt door MatchesFashion het ‘London Townhouse’ genoemd en is een plek waar iedere seconde van de dag een beleving is, die is gecreëerd rondom de levensstijl van de doelgroep van MatchesFashion: de luxe consument.

13.07.2021 | 540 x bekeken

© MatchesFashion
© MatchesFashion
© MatchesFashion
© MatchesFashion

De invulling van het herenhuis

De eerste en tweede verdieping van het Townhouse is volledig gevuld met de collecties van verschillende merken, die iedere twee weken nieuwe items bevatten. Op de derde en vierde verdieping is ruimte voor private shopping waarvoor klanten een afspraak kunnen maken via de Matches-app. Klanten die een private shopping-afspraak boeken kunnen de items aangeven die ze graag willen passen, maar de stylisten van MatchesFashion stellen ook een collectie samen op basis van eerdere online en fysieke winkelaankopen. Het doel is om een ultieme, luxe en persoonlijke winkelervaring te creëren, waarbij technologie een belangrijke rol speelt, maar meestal onzichtbaar is. Op de vijfde verdieping vindt iedere week één (cultureel) evenement plaats, zoals een boeklancering of kunsttentoonstelling.

De ontwerpers van het Townhouse wilden de geschiedenis van het herenhuis niet naar de achtergrond drukken maar deze juist versterken. Consumenten die het herenhuis binnenstappen moeten het gevoel krijgen dat ze zich in het huis van een chic en werelds koppel begeven. Op basis van dit uitgangspunt zijn keuzes in kleur, materialisering, decoratieve objecten en kunstwerken gemaakt. Hierdoor voelt het herenhuis minder transactioneel en meer ervaringsgericht.

© MatchesFashion
© MatchesFashion