Inspelen op trends  

Het Franse Monoprix heeft een supermarktconcept ontwikkeld waar alles voor handen is wat de stadsbewoner nodig heeft. Het lijkt in bijna niets meer op een traditionele supermarkt. Het assortiment loopt uiteen van food, beauty, mode en woonartikelen. Er is een ‘place publique’ waar mensen kunnen verblijven, pop-upruimtes voor kleine ambachtslieden, een repair café en plekken voor workshops. Boodschappen doe je heel gemakkelijk dankzij de elektronische winkelkar. Monoprix heeft een winkelconcept neergezet dat perfect inspeelt op wat de consument van vandaag verlangt.

21.12.2020 | 231 x bekeken

Meer dan een supermarkt

De nieuwe winkel van Monoprix is erop gericht om een centrale rol in de buurt in te nemen. Zo kunnen AirBnB-verhuurders de sleuteloverdracht laten regelen door de winkel en is er een plek waar je micro-kredieten kunt afsluiten. Ook is er eens per maand een Townhouse meeting waar je vragen kunt stellen aan de bedrijfsleider.

Lokaal en biologisch
Het assortiment van Monoprix bevat veel private labels. Voor kleding heeft het merk een eigen designatelier en werkt het samen met kunstenaars. Ook staat Monoprix bekend om het ruime aanbod duurzame en biologische producten. De retailer startte al met een biologisch aanbod in 1990. Er wordt veel samengewerkt met lokale boeren en er zijn verpakkingsvrije producten te vinden. Een gedeelte van het assortiment van Monoprix is ook te vinden op Amazon.

Een superhandig winkelwagentje
De elektronische winkelwagen is een initiatief in samenwerking met start-up Knap. Je kunt je boodschappenlijstje uploaden naar de kar waarna deze je door de winkel navigeert. Vervolgens reken je automatisch af en laat je de kar staan. Je boodschappen worden bij je thuisbezorgd.

Monoprix heeft aangekondigd ook winkels te willen openen in Nederland.