Een flagship-boetiek

Nespresso weet met 809 winkels in 532 steden als geen ander wat de kracht is van een goede fysieke retailomgeving. Het merk blijft dan ook innoveren om te komen tot een perfecte offline merkbeleving. De nieuwe flagship-boetiek in Wenen is het nieuwste concept dat is gelanceerd. Deze winkel beantwoordt aan wat de jongere doelgroep wil en dat resulteert in een Nespresso-boetiek die digitaler, lokaler, duurzamer én prikkelender is. Wie de kunst van koffie wil ervaren, is bij dit retailconcept aan het juiste adres.

10.05.2021 | 402 x bekeken

© Nespresso
© Nespresso
© Nespresso
© Nespresso

Art of coffee

De nieuwe Nespresso-boetiek is gebaseerd op 5 ‘kunsten van het koffie-universum’:

  1. Art of Design: hiermee doelt Nespresso op de materialen en het design in de winkel. Het is een plek waar je graag tijd wil doorbrengen, met zitjes die het gevoel van een koffiecafé geven.
  2. Art of Coffee Savoir-Faire: van even proeven tot complete koffiemasterclasses met informatie over het branden en malen van koffiebonen; Nespresso stelt de klant in staat om koffie-aroma’s te ontdekken in het Coffee Lab. Vanaf de zomer van 2021 introduceert Nespresso ook augmented reality ervaringen waarbij klanten digitaal in gesprek kunnen gaan met koffieboeren of topchefs.
  3. Art of Sharing and Caring: een passie voor koffie is wat members van de Nespresso-community gemeen hebben. De boetiek is de plek waar zij samen kunnen komen. Er zijn lokale evenementen en ook lokale partners worden betrokken om van de winkel een place to stay te maken.
  4. Art of Circularity: er is in het nieuwe design veel aandacht voor duurzaamheid. Klanten kunnen hun gebruikte capsules inleveren bij een speciale Recycling Corner en op interactieve dashboards te zien hoe Nespresso deze vervolgens recycled. Ook het interieur is gemaakt van duurzame materialen.
  5. Art of Hospitality: net als in het oude concept is hospitality een belangrijke pijler van Nespresso. Klanten worden gastvrij ontvangen en het design leent zich optimaal voor klantineractie. Daarnaast worden exclusieve diensten aangeboden, zoals het graveren van geschenken en personalisatie van producten.

Het winkelconcept in Wenen wordt door Nespresso gebruikt als pilotconcept. De ambitie is om alle fysieke winkels om te bouwen naar deze nieuwe standaard.

© Nespresso