Hyper gepersonaliseerd aanbod

Nike introduceert een geheel nieuw concept onder de naam Nike Live. Het is de eerste conceptstore van Nike die volledig gebouwd is voor en geïnspireerd door lokale NikePlus-leden. Op basis van digital commerce data, zoals appgebruik en koopgedrag, weet Nike op lokaal niveau precies wie haar klanten zijn en waar ze behoefte aan hebben. Nike kan zo het aanbod in de conceptstore volledig op deze lokale NikePlus-leden afstemmen en een hyper gepersonaliseerde beleving creëren.

13.07.2018 | 2264 x bekeken

Nike by Melrose

De eerste conceptstore van Nike Live, Nike by Melrose, is gevestigd aan Melrose Avenue in Los Angeles. De winkel heeft pop-up vibes, maar is here to stay en de producten en services die er worden getest, zijn gebaseerd op kennis van de buurt. Zo toont data aan dat de NikePlus-leden in Los Angeles geobsedeerd zijn door stijl en hardlopen, een liefde hebben voor basketbal en zeer competitief zijn. Het aanbod dat elke twee weken wordt vernieuwd, is volledig op deze behoeften afgestemd.

Zones
Nike Live bestaat uit verschillende zones. Er is een Sneaker Bar waar je snel en gemakkelijk jouw favoriete sneakers kunt passen en kopen. Leden van NikePlus kunnen hier ook hun beloningen inwisselen door hun ledenpas te gebruiken bij de NikePlus Unlock Box, een digitale verkoopautomaat. Twijfel je over een paar sneakers? Dan kun je ze uitgebreid testen op de loopband in de Nike Trail Zone. Nike Experts staan voor je klaar om extra stylingtips te geven. Na het passen van de sneakers kun je plaatsnemen in de lounge van de Dynamic Fit Zone waar je heerlijk kunt ontspannen.

Nike is van plan om in meer wereldsteden een Nike Live te openen. Voorjaar 2019 is Tokyo aan de beurt.

Fotografie door Nike en Silas Lee.