Nike NYC, House of Innovation 000

Personal, digital & responsive

Nike heeft op Fifth Avenue in New York een baanbrekende flagshipstore geopend: Nike NYC, House of Innovation 000. Een winkel van bijna 6.500 m2 over 6 verdiepingen bomvol nieuwe services en features die jou als klant centraal stellen. Daarmee kun je jouw winkelervaring zo persoonlijk maken als jij het wil, gecombineerd met alle gemakken van online shoppen. Als NikePlus Member kun je nog een stap verder in de wereld van Nike toetreden. Dé retail must see van het moment, en waarschijnlijk ook van de komende jaren…

19.11.2018 | 174 x bekeken

Customizable store

Zorg dat je de Nike-app op je smartfoon installeert voordat je House of Innovation 000 bezoekt, want Nike introduceert in haar nieuwste flagshipstore een aantal nieuwe services om jouw shopping journey een stuk makkelijker en sneller te maken.

Scan to Try
Scan to Try is precies wat je denkt dat het is. Scan een schoen of kledingstuk met je smartfoon en vraag of een store athlete – zoals Nike haar winkelmedewerkers noemt – om het naar je toe te brengen, zodat je het snel kunt passen. Ook kun je ervoor kiezen om jouw gekozen items naar een kleedkamer te brengen voor je, terwijl jij nog even verder shopt. Het licht in de kleedkamers kun je overigens zelf kiezen, zodat je ervaart hoe je outfit eruit ziet in verschillende situaties.

Instant Checkout
Met de Instant Checkout functie in de Nike-app scan je het product dat je wil kopen je betaalt via de app en klaar. Geen wachtrijen meer, en het bonnetje ontvang je ook via de app. Er staan verschillende Nike Instant Checkout kiosken in de winkel waar je je nieuwe aankoop in een tasje kunt doen.

Shop the Look
Elke paspop in de winkel is voorzien van QR-code. Met Shop the Look scan met je deze QR code om de hele outfit op je smartfoon te checken. Je krijgt meer informatie over de producten, kunt checken of jouw maat in de winkel beschikbaar is en vragen of een store athlete de items naar een paskamer kan brengen zodat jij ze kan passen. Natuurlijk kun je alle items ook meteen kopen via Instant Checkout.

Nike Speed Shop
Net zoals in de Nike Live stores gebruikt Nike digital commerce data, zoals appgebruik en koopgedrag, om op lokaal niveau precies te weten wie haar klanten zijn en waar ze behoefte aan hebben. Het aanbod in de Nike Speed Shop kan zo volledig op lokale NikePlus-leden worden afgestemd. Zo hebben New Yorkers op een snelle manier toegang tot schoenen en kleding die voor hen het belangrijkst zijn, de NYC favorites.

Pick Up Lockers
NikePlus-leden kunnen via de Nike-app items reserveren en in een instore digitaal kluisje laten leggen, om ze op te halen wanneer hen uitkomt. De Pick Up Lockers gaat open als je deze scant met je smartfoon.

DIY XXL
Nike brengt customization in House of Innovation 000 naar een hoger level. Op maar liefst twee plekken in de winkel vind je Maker’s Studios waar je basisitems uit Nike’s seizoenscollectie kunt customizen tot in het kleinste detail. Kies uit een enorm hoeveelheid veters, stoffen, Nike Swooshes en ga aan de slag met meerdere technieken zoals dip-dyeing, printen, borduren en laseren.

Nike Expert Studio
De bovenste verdieping is exclusief voor Nike Members. Hier kun je via de Nike-app een 1-op-1 afspraak boeken met een Nike Expert om jouw perfecte outfit samen te stellen of om je te helpen met het bereiken van je sportdoelen. Om je look nog persoonlijker te maken is ook op deze verdieping een customization station.

Sneaker Lab
In de Sneaker Lab op de 4e verdieping vind je de grootste collectie Nike schoenen van de hele wereld. Echte Nike-fans kunnen alles te weten komen over het ontwerp van Nike schoenen, hoe prototypes worden gemaakt en hoe ze worden gefabriceerd.

Customizable store
De flagshipstore is in alle opzichten customizable. Naast de producten die je helemaal naar jouw smaak kunt aanpassen, is ook het interieur van de winkel flexibel. De winkel kan in no time helemaal veranderd worden in nieuwe ruimtes en opstellingen.

Nike NYC, House of Innovation 000 is 7 dagen per week geopend van 10.00 tot 20.00 uur.

Fotografie: Nike en Hypebeast