& Other Stories

& Other Stories vertelt klantverhalen

Mode draait tegenwoordig voor een groot deel om fast fashion. Maar ziet elke fashion retailer dat wel zo? & Other Stories in ieder geval niet. De grote zus van H&M, weigert het om snel afwisselende trends en collecties te presenteren. Welke fashionretailer dit wel doet heeft het volgens & Other Stories niet begrepen. Het gaat namelijk om de persoonlijke stijl van klanten en het vertellen van hun inspirerende verhalen.

24.08.2015 | 1519 x bekeken

De invloed van social media op winkelconcepten

Toen & Other Stories in maart 2013 gelanceerd werd was Pinterest hét social media kanaal onder fashionliefhebbers. Het team rond & Other Stories signaleerde deze trend en de impact ervan. Om ook een grote verandering in de fashionbranche in gang te zetten is Pinterest als uitgangspunt gebruikt voor het storeconcept.

& Other Stories mag dan wel het kleine zusje zijn van H&M, ze zijn op geen enkel punt vergelijkbaar. Beide hebben een sterke eigen identiteit. Waarbij & Other Stories op de meest simpele manieren klanten in de winkel inspireert. Zo zijn er op de kledingrekken en -stellingen foto’s in de vorm van polaroids te vinden waarop kledingsets zijn afgebeeld. De gehele kledingset van schoenen tot kleding tot accessoires en zelfs cosmetica is vervolgens binnen één vierkante meter te vinden.

De collecties van & Other Stories zijn gebouwd rond inspirerende verhalen en uitingen van eigen klanten. Sinds de lancering zijn de kledinglijnen divers, gevarieerd en ontworpen voor eindeloze stylingmogelijkheden. Maar zodra je een & Other Stories winkel binnen stapt, weet je dat het niet alleen uitblinkt in kleding. Er kan gezegd worden dat de winkel een ‘blank canvas’ is. De witte neutrale en basic inrichting legt namelijk nadruk op de zorgvuldig in Parijs geselecteerde producten. Dat & Other Stories zowel schoenen, tassen, accessoires, beauty en ready-to-wear kleding verkoopt zorgt ervoor dat de zelfbewuste modeliefhebber op één plek haar eigen stijl kan creëren.