Pop-up store met focus op het klimaat

Het kledingmerk Pangaia heeft zijn eerste fysieke locatie geopend in Frankrijk. Het gaat om een pop-up store die tot januari 2022 is geopend in warenhuisketen Galeries Lafayette in Parijs. Pangaia heeft een winkelervaring ontwikkeld welke is geïnspireerd op haar toewijding voor milieuvriendelijke kleding. De pop-up store toont de innovatieve materialen die worden gebruikt in de kleding.  

24.11.2021 | 2335 x bekeken

© Pangaia
© Pangaia

Pangaia’s innovatieve materialen

Op het moment dat je naar binnenloopt zie je als eerste een grote ronde bak met planten. Dit is de pepermunt tuin, wat refereert naar de Pprmint technologie van het merk. Met deze technologie wordt natuurlijke pepermuntolie in de stof verweven, zodat de kleding langer fris blijft. Een ander concept dat wordt getoond is de C-Fiber innovatie. Dit is een alternatief voor katoen, gemaakt van zeewier en de eucalyptusboom. Flwrdwn is het laatste concept wat je ziet. Het is een alternatief voor synthetisch en dierlijk dons, waarbij gebruik wordt gemaakt van gedroogde bloemen.

Als je een andere maat van de kleding zoekt kun je naar de ruimte gaan waar een deel van het periodiek systeem is afgebeeld. Het periodiek systeem is een verwijzing naar de wetenschap, waarmee de innovatieve technologieën zijn gecreëerd. Twee procent van de omzet in de pop-up store wordt gedoneerd aan Bee The Change fund. Een initiatief van Pangaia om lokale NGO’s te ondersteunen die zich inzetten voor het behoud en de bescherming van bijensoorten wereldwijd.

 

© Pangaia
© Pangaia
© Pangaia
© Pangaia