De verskeuken en het aanbieden van gezonde, vers bereide dierenvoeding maken deel uit van de bredere strategie van Petco om niet alleen concurrerend te blijven met andere grote retailers zoals Amazon, maar ook om millennial hondenbezitters voor zich te winnen. Met 41% is dit de grootste generatie huisdierenbezitters. Zo haalde Petco eind vorig jaar al het honden- en kattenvoer met kunstmatige ingrediënten uit haar winkels, inclusief populaire merken als Pedigree. Millennials worden namelijk gezien als gezondheidsbewuste consumenten die steeds op zoek zijn naar retailconcepten die een unieke ervaring bieden die ze online niet kunnen vinden. Ook past de winkel binnen de trend ‘animali’, waarbij mensen dieren steeds meer als gelijke gaan zien en steeds meer eisen stellen aan de verzorging van hun huisdier.
Dieetvoeding
JustFoodForDogs heeft een intern team van dierenartsen die aangepaste dieetvoeding samenstelt voor huisdieren met gezondheidsproblemen, zoals obesitas en spijsverteringsstoornissen. Alle ingrediënten, zoals kip, aardappel, rijst, rund, kalkoen, aardappel en volkorenmacaroni hebben het Amerikaans keurmerk voor menselijke consumptie. Ook kun je in de winkel ingevroren maaltijden kopen, en snacks met vitamines en andere supplementen. De maaltijden variëren tussen zes en twaalf dollar.